Producătorii de mașini electrice din toată lumea ar trebui să aducă modificări importante în ceea ce privește bateriile mașinilor electrice. Șeful Stellantis spune că greutatea acestora ar trebui să scadă cu 50%, pentru a face sens din punct de vedere ecologic.
Industria auto trebuie să reducă la jumătate greutatea bateriilor EV
Directorul general al grupului Stellantis a declarat miercuri că industria auto va trebui să reducă greutatea bateriilor vehiculelor electrice cu 50% în următorii 10 ani.
Acest lucru va face ca electrificarea să fie semnificativă din punct de vedere ecologic.
În cadrul Forumului pentru Libertatea Mobilităţii al Stellantis, Carlos Tavares a spus că este nevoie de încă 500 de kilograme de materii prime, față de cele pentru realizarea uneia tradiționale. Asta, evident, dacă se dorește o mașină cu o autonomie decentă de 400 de kilometri.
El spune, în context, că din punctul de vedere al mediului, ce se întâmplă acum n-are sens.
Industria trebuie să realizeze un progres
CEO-ul Stellantis a subliniat că industria auto, susținută de noile descoperiri științifice, trebuie să avanseze în ceea ce privește densitatea puterii celulelor.
Șeful Stellantis crede că aceasta este în curs. El mai menționat că în următorul deceniu vom putea reduce greutatea acumulatorului cu 50%. Acest lucru va duce la o scădere similară a utilizării de materii prime suplimentare față de un vehicul convențional.
„Cred că asta este în curs. Cred că în următorul deceniu vom putea reduce greutatea acumulatorului cu 50%, reducând astfel cu 50% utilizarea de materii prime suplimentare faţă de un vehicul convenţional”, a spus el.
Tavares a menționat că acest lucru ar contribui, de asemenea, la abordarea deficitului de litiu, un element esențial în majoritatea bateriilor folosite în prezent.
Forumul pentru Libertatea Mobilității a fost stabilit de grupul auto după ce a decis să se retragă din ACEA la sfârșitul anului 2022. Forumul pentru Libertatea Mobilității a ajuns la a doua sesiune.
Acest forum este gândit pentru a facilita discuțiile cu părțile interesate cu privire la acoperirea problemelor și tendințelor în mobilitate și impactul lor asupra schimbărilor climatice globale.
Hidrogenul nu este o tehnologie alternativă viabilă
Pe parcursul forumului, Tavares a subliniat că nu consideră hidrogenul o tehnologie alternativă viabilă pentru mobilitatea de masă actuală.
Asta se întâmplă din cauza costurilor sale ridicate.
El spune că această soluție poate fi fiabilă, probabil, pentru flotele marilor corporaţii.
CEO-ul Stellantis nu vede această abordare benefică pentru cetățenii normali.
”Mă tem că, deocamdată, accesibilitatea va fi un factor important pentru hidrogen. Pentru viitorul apropiat, va fi (posibil) o soluţie pentru flotele marilor corporaţii, dar cu siguranţă nu pentru cetăţenii normali”, a spus Tavares.