Șeful Volkswagen apără reducerile de costuri: Sunt necesare după decenii de probleme structurale

Volkswagen

SURSA FOTO: Dreamstime

Grupul german Volkswagen se află într-o situaţie foarte dificilă, vorbindu-se despre posibila închidere a trei fabrici în Germania, zeci de mii de concedieri şi, deja confirmată, o diminuare de salarii. Iată cum apără Oliver Blume reducerile de costuri ce vor urma.

Volkswagen încearcă să-şi revină din criză. Mesajul directorului general Oliver Blume

Volkswagen consideră necesar un program de reducere a costurilor pentru a corecta „decenii de probleme structurale” la compania auto germană, a declarat directorul general Oliver Blume într-un interviu publicat duminică în „Bild am Sonntag”.

Blume a arătat că cererea scăzută din Europa și profitabilitatea redusă în China reflectă probleme structurale care datează de câteva decenii la Volkswagen, conform afirmațiilor sale pentru „Bild am Sonntag”, citate de jurnaliştii agenţiei Reuters.

Daniela Cavallo, președintele comitetului de întreprindere de la Volkswagen a anunțat luni, 28 octombrie, că producătorul auto intenționează să închidă cel puțin trei uzine, să reducă zeci de mii de locuri de muncă în Germania și să diminueze activitatea în alte uzine din Germania, aceasta fiind o restructurare mai amplă decât se anticipase.

La scurt timp, Thomas Schäfer, directorul responsabil pentru marca principala Volkswagen, a grupului cu acelaşi nume, a precizat într-un comunicat că au devenit extrem de ridicate costurile la fabricile din Germania.

„Nu mai putem continua ca înainte. Nu sunt suficienţi de productivi la uzinele din Germania, şi costurile noastre de fabrică sunt în prezent cu 25% – 50% mai ridicate decât am planificat, ceea ce înseamnă că unităţile din Germania sunt de două ori mai scumpe decât cele ale concurenţei”, a declarat Schäfer.

Acesta a adăugat că obiectivul Volkswagen îl reprezintă creşterea marjei de exploatare la 6,5% până în 2026, acesta fiind singurul mod pentru finanţarea investiţiilor viitoare.

Costurile ridicate de operare din Germania reprezintă un obstacol în calea competitivității VW

Conducerea Volkswagen nu a confirmat oficial aceste planuri, dar miercuri a cerut angajaților să accepte o reducere salarială de 10%, argumentând că aceasta este singura soluție pentru a proteja locurile de muncă și a menține competitivitatea celui mai mare constructor european de automobile.

În interviul acordat pentru „Bild am Sonntag”, Oliver Blume a subliniat că costurile ridicate de operare din Germania reprezintă un obstacol în calea competitivității Volkswagen, afirmând că „costurile din Germania trebuie reduse semnificativ”.

Blume a accentuat că obiectivele de reducere a costurilor sunt fixe, dar există flexibilitate în modul în care acestea pot fi realizate.

Potrivit „Bild am Sonntag”, Volkswagen a alocat aproximativ 900 de milioane de euro în raportul anual pentru implementarea măsurilor de reducere a costurilor.

Grupul german deține 12 mărci, inclusiv VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, și camioanele MAN și Scania.