‘Volkswagen simte vânturile potrivnice, mai ales în Europa’, a declarat Winterkorn, adăugând că este ‘încrezător cu prudenţă’ iar profitul operaţional al companiei germane din acest an va fi similar cu cel din 2012.
Perspectivele sunt mai bune în Statele Unite, unde continuă tendinţa ascendentă în sectorul auto, şi în China, a explicat şeful Volkswagen. Acesta a apreciat că din zece noi fabrici auto planificate, şapte sunt în China, ceea ce arată soliditatea pieţei auto din statul asiatic şi perspectivele de viitor.
Profitul net al Volkswagen a crescut anul trecut cu peste 40%, datorită vânzărilor record de vehicule, care au depăşit pentru prima dată pragul de nouă milioane de unităţi.
În 2012, compania germană a înregistrat o creştere a profitului de 40,9%, la nivelul record de 21,7 miliarde de euro (28,6 miliarde de dolari), iar veniturile au urcat cu 20,9% la 192,7 miliarde de euro, deoarece livrările către clienţi pe plan mondial au crescut cu 12,2%, la 9,276 vehicule.
Pentru 2013 Volkswagen are ca obiectiv să obţină acelaşi profit operaţional record, de 11,5 miliarde de euro (15,21 miliarde de dolari) înregistrat în 2012.
VW se bazează pe creşterea din China şi SUA, precum şi pe câştigurile obţinute pe segmentul maşinilor de lux, cu brandul Audi, pentru a compensa declinul cererii în Europa.
Cota de piaţă a Volkswagen în Europa a crescut anul trecut cu 1,6%, la 24,8%.
Recent, compania a anunţat că va cheltui 5 miliarde de dolari în următorii trei ani, în America de Nord. Creşterea în această regiune este extrem de importantă pentru strategia şefului companiei, Martin Winterkorn, de a transforma Volkswagen în cel mai mare producător auto din lume până în 2018.
Volkswagen, care şi-a majorat în ultimii ani vânzările în ţări ca China, Brazilia şi Rusia şi şi-a majorat cota de piaţă în Europa, este în urma companiilor General Motors şi Toyota Motor la vânzările în SUA. Pentru a recupera acest dezavantaj, luna trecută VW a inaugurat o fabrică de motoare de 550 de milioane de dolari în Silao, Mexic, pentru cele două fabrici auto pe care le deţine în America de Nord.
SURSA: Agerpres