Cel mai mare constructor auto european, grupul Volkswagen, face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce în toamna anului trecut a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
"Pe acest fundal, trebuie să ne întrebăm dacă vrem să cheltuim mai mulţi bani pentru dezvoltarea viitoare a tehnologiei diesel", a declarat Mueller pentru cotidianul financiar german Handelsblatt. "Ştim că o legislaţie mai dură cu privire la emisii va fi introdusă în 2020. Avem unele bănuieli cu privire la ceea ce se va întâmpla cinci sau 10 ani mai târziu. Este clar încă de pe acum că reducerea emisiilor de gaze poluante ale motoarelor diesel va deveni foarte costisitoare şi sofisticată. În acelaşi timp electromobilitatea devine mai ieftină", a spus directorul general de la Volkswagen.
Săptămâna trecută, Volkswagen, cel mai mare constructor auto european şi numărul doi mondial, a prezentat o nouă strategie globală până în 2025 orientată spre automobilele electrice şi noile forme de mobilitate.
Între timp, echipa de conducere de la Volkswagen se pregăteşte să facă faţă miercuri "mâniei" micilor acţionari, care sunt nemulţumiţi de scandalul Dieselgate precum şi de deschiderea de către justiţia germană a unei investigaţii privind manipularea preţului acţiunilor companiei. Potrivit DPA, ancheta îi vizează pe fostul director general Martin Winterkorn precum şi pe actualul director de la marca Volkswagen, Herbert Diess.
Grupul auto german Volkswagen realizează o cifră de afaceri de peste 200 de miliarde de euro pe an şi are aproximativ 600.000 de angajaţi. Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. AGERPRES