Capital: Ce faceai la sase ani, Sega?
Octavian Segarceanu: La sase ani eram la gradinita germana din Brasov si ma familiarizam cu basmele fratilor Grimm povestite in limba lor materna.
Capital: Ce raspundeai parintilor sau rudelor care te intrebau ce-ai vrea sa te faci cand vei fi mare?
Octavian Segarceanu: Imi amintesc sigur ca le raspundeam asa: „Vreau sa devin pensionar”. Dar
mi-am schimbat de multe ori meseriile ipotetice. Oricum, stiu foarte bine ca atunci imi doream din tot sufletul sa devin vrajitor din acela cu tichie si bagheta. Ma rugam in fiecare seara la Doamne-Doamne sa ajung vrajitor ca sa vrajesc lumea.
Capital: Cum ti-a venit ideea de a surprinde personalitati la varsta de sase ani pentru campania „Primii 6 ani din viitor” – Connex?
Octavian Segarceanu: In primul rand, brief-ul celor de la Connex a fost foarte bun. Nu si-au dorit o campanie sforaitoare, de genul „ce tari suntem noi si uite ce-am facut pentru voi in acesti sase ani!” Connex si-a dorit o proiectie in viitor. M-am gandit mai intai ca nu am cum sa incep cu bullshit-uri si sa arat ce viitor promite Connex. Asta este o prostie. Poate ar fi raspuns (teoretic) brief-ului, dar n-ar fi fost ceva adevarat. Pana la urma m-am dus in trecut, dar cu o intoarcere spre viitor. si atunci m-am gandit la niste copii de sase ani, dar nu la copii oarecare, ci la copiii care au avut o traiectorie, un drum in viata, datorita unor lucruri care li s-au intamplat la sase ani sau in jurul varstei de sase ani. M-am gandit la personalitati care au avut in copilaria lor un eveniment sau o traire care sa le fi condus spre pozitia pe care o au in prezent.
Capital: Ce personalitati ai propus initial?
Octavian Segarceanu: Eu ma gandisem la tiriac, la Hagi, la Dan Bittman, la Nadia Comaneci… Ce urmaream prin asta? Un transfer de valori. Ca si personalitatile alese pentru campanie, la sase ani, Connex este inca un copil, dar are datele pentru a deveni cineva in viitor.
Capital: Cristian Tudor Popescu este o personalitate controversata, unii il admira, altii il contesta. Nu exista riscul ca prin aceasta campanie de imagine publicul Connex-ului sa fie segregat, scindat ?
Octavian Segarceanu: Nu, nu cred. Am respectat personalitatile asa cum sunt: serioasa pentru Ion tiriac, usor excentrica pentru doamna Mariana Nicolesco si controversata pentru Cristian Tudor Popescu. Eu cred ca a fost o alegere buna. Textele din spoturi le apartin integral celor trei personalitati. Sunt texte autentice, le-au scris „cu manutele lor”.
Capital: „Batatorul” si „Umbrele” sunt campanii inspirate, de asemenea, din universul copilariei. De ce te intorci in copilarie, Sega?
Octavian Segarceanu: Copilaria este magia vietii, este un timp magic. Multi oameni isi pierd copilaria si, o data cu aceasta, magia vietii. In copilarie exista o vraja care inconjoara totul. Pe masura ce inainteaza in varsta si se umple de toate greutatile vietii si de influentele negative, omul devine un bulgare de lut. Ei bine, copilul este un strop de energie pura. Nu vreau sa exagerez sau sa devin patetic, dar eu pastrez in mine urmele magice ale copilariei. Am avut o copilarie insorita. Ma trezeam in fiecare dimineata cu muntele Tampa in fata ochilor. Parintii mei nu s-au certat niciodata si au incercat sa ma creasca atat cat au putut de bine.
Capital: Ai avut vreo sursa de inspiratie pentru campaniile „Batatorul” si „Umbrele”?
Octavian Segarceanu: N-am avut surse de inspiratie in adevaratul sens al cuvantului, ci mai degraba am avut o empatie cu starile de fapt, cu oamenii care sufera. Campania „Umbrele” este pur si simplu empatia mea cu un copil imaginar, pus intr-un anume context si care a avut de suferit de pe urma certurilor din familie.
Capital: Intamplarea face ca in acest an sa implinesti sase ani de McCann. Nu te-a tentat vreodata sa pleci la concurenta sau sa-ti faci agentia ta?
Octavian Segarceanu: Nu m-a interesat alta agentie si nu sunt bun de manager. Imi lipseste cu desavarsire latura pragmatica, desi sunt matematician. Dar in fiecare zi visez afaceri care ma fac milionar peste noapte. Apoi, ma gandesc mai bine si-mi dau seama ca este o fantasmagorie ce-am visat.
Capital: Ai primit vreo recompensa, un bonus pentru campania „Umbrele” medaliata cu bronz la festivalul de la New York?
Octavian Segarceanu: Bonusul a fost chiar excursia in sine. Pentru mine a fost suficient… Am rezerve fata de premii. Aceasta reticenta provine din clasele primare, cand ma scoteau in careu sa-mi dea coronita pentru ca eram cel mai bun la invatatura si ma felicitau si sa ma pupau. Am asa… o tacaneala fata de premii.
Capital: Dar nu-ti place sa fi considerat cel mai bun creativ si campaniile tale sa fie premiate?
Octavian Segarceanu: Ba da, dar nu tanjesc. Sigur, normal ca imi place sa castig, dar nu lupt pentru premii, nu plec cu ideea asta, mama, acum trag si fac pentru premii! Nu, n-am avut niciodata gandul acesta. Eu vreau sa fac lucruri care ma multumesc, care ma amuza si care il multumesc si pe client.
Capital: Daca ai avea o bagheta de vrajitor, ce ai schimba in publicitatea romaneasca?
Octavian Segarceanu: Atitudinea. Atitudinea clientilor fata de agentii, a creatorilor fata de munca lor, fata de lumea inconjuratoare pe care multi, din pacate, n-o cunosc.
Capital: Din ce categorie de creativ te consideri ca faci parte: a) exceptional, b) foarte bun, c) bun, d) de 200 de dolari?
Octavian Segarceanu: Exceptional.
Capital: Cam cat ar insemna asta la salariu?
Octavian Segarceanu: In categoria asta nu mai trebuie sa discutam de salariu. La un moment dat, visam cu naivitate ca pentru fiecare cuvant scris al meu sa castig sume fabuloase… O tampenie, evident. Pe de alta parte, mai cred ca e importanta si cumpatarea. si modestia, dar nu modestia aia fatarnica, ci modestia fata de tine insuti.
CARTE DE VIZITA
Octavian „Sega” Segarceanu, Deputy Creative Director la McCann-Erickson
Data si locul nasterii: 24 mai 1971, Brasov
Studii: Facultatea de Matematica, sectia Informatica, Bucuresti
Activitatea: De sase ani lucreaza la McCann. Cele mai importante campanii realizate: lansarea Xnet, „Batatorul” – campanie impotriva violentei asupra copiilor, „Umbrele” – campanie impotriva violentei in familie, Coca-Cola foria, Zanga Party. Campania „Umbrele” a castigat Medalia de Bronz la New York Festivals si premiul la categoria de campanii sociale la Festivalul AdOr 2002.
In studentie a cantat intr-o trupa muzicala. Se considera un rebel.
Starea civila: Necasatorit
Pasiuni: Viata