Au apărut primele semafoare cu linii albe și numărătoare inversă! Cum arată și unde sunt? Cum funcționează semafoarele atipice? Este o inovație majoră atât pentru șoferi, cât și pentru pietoni.
În Germania, au apărut primele semafoare cu linii albe și numărătoare inversă
Germania a introdus primele semafoare cu lunii albe și numărătoare inversă. Semafoarele atipice folosesc linii pentru a indica numărătoarea inversă în loc de cifre tradiționale. Această inovație este benefică atât pentru șoferi, care pot estima mai precis când se va face schimbarea de culoare a semaforului, cât și pentru pietoni.
În Berlin, se preconizează că aceste semafoare atipice vor fi implementate în 2024. În plus față de semnalele tradiționale (roșu și verde), noile semafoarele includ și o numărătoare inversă vizuală. Principala funcție este de a informa pietonii despre cât timp mai au la dispoziție pentru a traversa strada în condiții de siguranță.
Semaforul verde pentru pietoni. Când semnalul destinat pietonilor este verde și strada poate fi traversată în condiții de siguranță, nu se va afișa numărătoarea inversă. Pietonii sunt liberi să traverseze.
Trecerea la culoarea roșie. Odată ce semnalul verde destinat pietonilor se schimbă spre roșu, numărătoarea inversă începe să funcționeze. Acest aspect informează pietonii că pot trece strada în siguranță în timpul care mai este disponibil.
Afișajul de numărătoare inversă. Afișajul pentru numărătoarea inversă este de obicei format dintr-o serie de linii albe care indică timpul rămas. Pietonii pot utiliza acest afișaj pentru a estima cât timp mai au la dispoziție pentru a traversa strada.
Încheierea numărătorii inverse. Odată ce numărătoarea inversă se termină, semaforul pentru pietoni devine roșu, semnalizând că traversarea străzii nu mai este sigură.
În Germania, perioada de probă pentru șoferi este de doi ani
De altfel, în Germania, tinerii șoferi care obțin permisul de conducere au o perioadă de probă strictă. După obținerea permisului auto, ei au dreptul să circule pe drumurile publice, dar trebuie să țină cont că primele două luni sunt esențiale, având la dispoziție un set de reguli mai restrictive și fiind expuși la riscul unor sancțiuni mai aspre.
Indiferent de categoria permisului de conducere obținut, perioada de probă se întinde pe o durată de doi ani. Obiectivul legii este de a evalua abilitatea șoferilor novici de a se adapta la situațiile reale de trafic și de a conduce în condiții de siguranță.
Cu toate acestea, durata perioadei de probă poate fi extinsă în situația producerii unor incidente sau conflictelor în trafic.
În timpul perioadei de probă, încălcările sunt clasificate în două tipuri: A și B. Încălcările din categoria A sunt considerate grave, în timp ce cele din categoria B sunt considerate mai puțin severe. În cazul în care sunt încălcate reguli din prima categorie, șoferii la început de drum pot fi supuși la sancțiuni drastice.