Poliția va verifica va verifica anual mijloacele de semnalizare rutieră

Plenul Camerei Deputaților a aprobat marți un proiect de lege care urmărește instituirea unui mecanism riguros pentru verificarea și întreținerea mijloacelor de semnalizare rutieră de către administratorii drumurilor publice. Această decizie vine în contextul necesității de a asigura siguranța și fluidizarea traficului rutier, un obiectiv prioritar pentru reducerea numărului de accidente.

Propunerea legislativă, care modifică Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, se concentrează pe stabilirea unor proceduri clare pentru asigurarea și menținerea mijloacelor de semnalizare rutieră, precum și a altor dispozitive speciale de acest fel.

Conform proiectului, administratorii drumurilor publice sunt obligați să instaleze și să întrețină mijloacele de semnalizare rutieră, precum și alte dispozitive speciale, având nevoie de avizul prealabil al poliției rutiere pentru aceste operațiuni.

Ulterior, atât administratorii, cât și poliția rutieră trebuie să verifice conformitatea acestor mijloace și dispozitive cu avizul acordat.

De asemenea, poliția rutieră va efectua verificări periodice la intervale de 12 luni pentru toate categoriile de drumuri publice, iar rezultatele vor fi comunicate administratorului drumului public într-o notă de constatare.

semn circulatie
SURSA FOTO: Dreamstime

Inițiatorul proiectului consideră că poliția trebuie să se implice mai mult

Inițiatorul proiectului, deputatul neafiliat Cristian Ichim, susține că implicarea poliției în verificarea mijloacelor de semnalizare rutieră va duce la scăderea numărului de accidente și la fluidizarea traficului.

„Proiectul depus de mine sporește responsabilitatea Poliției Rutiere în ceea ce privește verificarea periodică a stării mijloacelor de semnalizare rutieră. Consider că Poliția Rutieră trebuie să se implice mai mult în zona de prevenție și trebuie să se asigure că standardele de siguranță rutieră sunt respectate de către administratorul drumului public, acesta din urmă fiind obligat să remedieze deficiențele constatate”, a declarat Cristian Ichim.

În termen de 120 de zile de la data primirii de către administratorul drumului public a notei de constatare întocmită de poliția rutieră, acesta remediază deficiențele constatate și consemnate în nota de constatare și transmite poliției rutiere gradul de remediere a deficiențelor constatate.

Constituie contravenții și se sancționează cu amendă neîndeplinirea obligațiilor de instalare a mijloacelor de semnalizare rutieră, precum și a dispozitivelor speciale de acest fel sau instalarea necorespunzătoare a acestora ori fără avizul poliției rutiere, mai spune proiectul.

Actul normativ a fost respins de Senat, iar Camera Deputaților este for decizional în acest caz.