Semnarea contractului pentru asamblarea Seriei 5 a BMW obligă Magna să caute loc pentru o nouă uzină

Magna International, companie aflată în Top 3 al furnizorilor mondiali de componente, va produce pentru BMW viitoarea Serie 5 la uzina sa din Graz. Totodată, grație acestui contract de asamblare, precum și a altor două contracte similare semnate cu Jaguar Land Rover și Daimler, oficialii companiei vizează extinderea capacităților de producție cu o nouă uzină. Amplasarea acesteia „depinde de piață”.

Întrevederea dintre premierul Dacian Cioloș și oficili ai BMW, precum și declarațiile anterioare ale ministrului Costin Borc, care spunea la jumătatea lunii iulie că „sunt discuții să existe o a treia uzină de asamblare în România, un mare producător auto internațional", au înfierbântat rapid mințile celor care încă mai speră ca România să devină un punct important pe harta industriei auto mondiale. Ei bine, în acest context, compania Magna International a anunțat că are în plan construirea unei noi uzine pentru a susține creșterea estimată în următorii doi ani. Și, dacă tot vorbim despre creștere, este bine de menționat că Magna a semnat recent contracte pentru asamblarea de noi vehicule cu Jaguar Land Rover, Daimler și, acum, BMW, iar estimările oficialilor arată că, din 2019, compania ar putea produce circa 200.000 de mașini anual.

Deși este un mare furnizor de componente auto, Magna are și o istorie interesantă în privința asamblării de mașini pentru terțe companii. Astfel la uzina din Graz, Austria, a fost asamblat ani buni modelul BMW X3 și, tot acolo, două modele Mini.

Grupul german BMW are mari speranțe cu viitoarea Serie 5. Pentru că este considerat un produs care va reprezenta un etalon în segmentul premium și, prin urmare, va aduce și comenzi impresionante, acest model va fi asamblat atât la uzina-mamut a BMW de la Dingolfing, cât și la cea a Magna de la Graz. Intrarea în producție a viitorului BMW Seria 5, programată pentru finalul acestui an, ar putea aduce chiar necesitatea construirii unei noi fabrici. Din nefericire, poziționarea acestei uzine pe hartă nu a fost încă decisă de oficialii Magna, aceștia menționând doar că facilitatea va fi amplasată acolo unde există cerere pentru modelele care vor fi asamblate de companie.

Aflată pe poziția a treia în clasamentul mondial al furnizorilor de componente auto cu afaceri anuale de 32 de miliarde de dolari, compania canadiană Magna International este deja prezentă în România prin divizia Magna Exteriors and Interiors (MEI). În cadrul uzinei Ford din Craiova aceasta produce barele față și spate pentru  modelul B-Max, precum și diverse alte componente ornamentale de exterior.