Șoferii nefamiliarizați cu drumurile din Germania trebuie să fie foarte atenți, în contextul în care există multe semne de circulație a căror semnificație este mai puțin cunoscută. Un astfel de semn este cel cu numărul 223.1, marcat printr-un indicator pătrat albastru cu trei săgeți albe îndreptate în sus, una fiind separată de o linie albă continuă.
Șoferii care nu respectă acest semn de circulație riscă o amendă de până la 75 de euro și un punct de penalizare. Mai mult, sancțiunea poate crește dacă are loc un accident cu daune materiale sau vătămări corporale, ca urmare a nerespectării semnului.
Șoferii trebuie să fie foarte atenți la următorul semn de circulație
Semnul rutier numărul 223.1 indică faptul că banda de urgență trebuie utilizat ca bandă dreaptă pe autostradă. Prin urmare, utilizatorii drumurilor de pe o anumită secțiune ar trebui să utilizeze trei benzi în loc de două. Sfârșitul obligativității respectării acestei reguli este marcat de același semn tăiat cu o linie roșie.
Amintim că 8 puncte de penalizare sunt suficiente în Germania pentru a pierde permisul de conducere. Totodată, unele contravenții sunt pedepsite cu mai multă asprime decât în România sau alte țări ale UE.
Acești români pot avea permis auto, fără să fie nevoiți să facă școală de șoferi
În altă ordine de idei, amintim că Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a impus trei modificări importante în Codul Rutier legate de școala de șoferi, permisul de conducere și înmatriculările provizorii.
De exemplu, cetățenii români care au obţinut permisul auto în străinătate şi vor să îl schimbe în permis românesc vor putea susţine examenul auto, fără să fie obligaţi să reia şcoala de şoferi. Pe scurt, ei se pot înscrie la examenul auto, fără să fie nevoiţi să achite taxele aferente şi să refacă şcoala de şoferi.
În plus, cetățenii români își pot primi înapoi permisul auto, dacă demonstrează în baza testelor toxicologice de sânge că nu au consumat substanţe interzise, în cazul în care aparatele DrugTest ale Poliţiei Române îi depistează pozitiv. MAI a impus această schimbare pentru că au fost situații în care, în urma testelor de sânge ale șoferilor, s-a dovedit că aparatele DrugTest au emis rezultate greșite.