Aceasta tendinta observabila pe plan mondial a facut ca si motoarele de cautare sa puna tot mai mare accent pe notiunea de SEO local in algoritmii pe care ii utilizeaza.
Relevanta deosebita a acestei modificari Google se poate vedea in special cand ne referim la cautarea online de restaurante, hoteluri, pensiuni sau magazine.
Pentru a se adapta acestei necesitati obiective, menita sa asigure business-urilor o vizibilitate cat mai mare pe net, este nevoie ca orice companie, indiferent de dimensiunile sale actuale, chiar si startup-urile, sa aiba o pagina cu localizarea geografica si sa se preocupe, singure sau cu ajutorul unei firme ce ofera servicii de optimizare seo profesioniste.
Sfaturi generale pentru un SEO local de succes
– asigurati-va va aveti o adresa fizica in orasul vizat, de preferat in interiorul sau cat mai aproape de zona (cartierul) dorit;
– utilizati corect Google My Business (GMB), deoarece orice informatie de afaceri adaugata apare concomitent in rezultatele Google, in Google Maps si Google+;
– adresa fizica (denumire, adresa, numar de telefon) trebuie sa fie similara cu aceea ce apar in online; aceste informatii trebuie sa fie aceleasi pe Google My Business, pe Google+, pe alte site-uri, bloguri, pagini de socializare;
– site-ul de afaceri trebuie sa aiba o harta cu locatia companiei;
– nu neglijati orarul, precum si alte date utile potentialilor clienti;
– o companie cu mai multe sucursale/locatii ar trebui ca sa aiba pagini web distincte pentru fiecare dintre ele;
– fiecare produs/serviciu este indicat sa aiba o pagina web distincta cu detalii relevante pentru useri;
– construirea sau modernizarea website-ului de firma se face tinand seama de SEO local, inclusiv de cuvintele cheie locale specifice;
– oferiti continut valoros (text, fot, video) utilizatorilor;
– concentrati-va pe un SEO organic, care sa asigure o crestere de durata;
– ingrijiti-va ca sa obtineti recenzii bune de la clienti.
Esential in materie de Google local este ca o firma este clar diferentiata de posibilii sai competitori ce au o denumire identica sau denumiri apropiate, dar care se gasesc in alte orase sau chiar in alte tari.
Google My Business este gratuit si este suficienta doar o adresa de gmail pentru un cont valoros pentru orice antreprenor prezent in online.
Fiind o garantie pentru obtinerea unei vizibilitati sporite, este ideala o optimizare locala mai ales pentru afacerile mici si mijlocii, care in acest fel nu trebuie sa investeasca foarte multi bani in promovare.
Posibilitatea oferita celor ce au un cont pe Google My Business de a-si putea actualiza oricand datele existente pe pagina Google a companiei este un mare plus, informatiile fiind optimizate automat pentru toate canalele de comunicare (pe dispozitive mobile, dar si computere traditionale).
Aceia care nu au inca un asemenea cont ar trebui ca sa isi creeze unul cat mai rapid, deoarece afacerile online au ca principala trasatura viteza sporita de reactie la schimbare.
Cei care nu se adapteaza, care nu tin pasul cu modificarile permanente ce intervin in business-ul electronic vor esua, de aceea este nevoie de multa abilitate si determinare, multa sete de a invata lucruri noi, pentru a rezista pe nisa ta de activitate.
O firma de optimizare SEO ce ofera campanii complexe de marketing online este o buna solutie pentru a castiga vizibilitate si un numar mai mare de vizitatori care sa comande ceea ce le oferi pentru a le satisface diversele nevoi specifice de consum. A face SEO local nu este usor, de aceea este recomandabil ca sa lucrati intotdeauna cu specialisti priceputi, daca va doriti niste rezultate remarcabile in acest domeniu.