Ana Lukovic, director de dezvoltare şi investiţii, a subliniat că obiectivul final este transformarea aeroportului din Belgrad într-un hub regional.

Traficul aerian internaţional a fost închis în timpul războiului şi sancţiunilor internaţionale. Anul trecut, numărul de pasageri care au utilizat Aeroportul Internaţional din Belgrad a crescut cu peste un milion şi ar urma să ajungă la cinci milioane în acest an.

Creşterea vine după ce, în 2013, compania aeriană Etihad din Abu Dhabi a cumpărat un pachet de 49% din acţiunile companiei JAT, pe care a rebotezat-o Air Serbia şi a introdus noi rute.

'Suntem aproape de limita capacităţilor noastre în acest moment. De acea am decis să demarăm un ciclu de investiţii pe termen lung', a declarat Ana Lukovic. Aceasta a precizat că aeroportul va investi 15 milioane de euro din fonduri proprii pentru extinderea Terminalului 2 prin construirea a opt-nouă porţi şi a unei noi zone pentru pasageri. La finalizarea lucrărilor, la mijlocul anului următor, acest terminal va putea să găzduiască avioane care zboară pe distanţe lungi. Alte două milioane de euro ar urma să fie cheltuite pentru renovarea Terminalului 1 la care se vor adăuga alte trei milioane de euro pentru un nou echipament de degivrare. 'După ce acest ciclu de investiţii se va finaliza vom putea să extindem capacitatea la 7-7,5 milioane pasageri pe an', a spus Lukovic.

Aeroportul Internaţional Nikola Tesla, la care statul controlează 83,15% din acţiuni, a avut în 2014 un profit net de 3,4 miliarde dinari (28,22 milioane euro), faţă de un profit de 13,3 milioane în 2013. De asemenea, traficul de marfă la aeroportul din Belgrad a crescut cu 13% în 2014, graţie zborurilor Air Serbia şi Turkish Airlines. Compania Air Serbia a fost responsabilă pentru 50% din traficul aerian total de pe aeroportul Internaţional Nikola Tesla. La finele acestui an compania aeriană speră să poată demara zborurile spre SUA.

Guvernul de la Belgrad a anunţat că vrea să ofere Aeroportul Internaţional Nikola Tesla în concesiune iar cea mai mare companie franceză de construcţii, grupul francez Vinci,şi-a manifestat deja interesul.

AGERPRES