Exor este compania holding care controlează Fiat, Ferrari şi alte firme care aparţin familiei Agnelli.
Marchionne va părăsi FCA în 2019, avem o mulţime de oameni bine pregătiţi care să-i succeadă, le-a declarat jurnaliştilor Elkann la un eveniment organizat la Torino.
Un purtător de cuvânt al Fiat a confirmat pentru DPA că Marchionne, care a înfăptuit fuziunea de succes dintre Fiat şi Chrysler, intenţionează să părăsească compania în 2019.
Marchionne a devenit preşedintele Fiat SpA în 2004. Un deceniu mai târziu, a ajuns la conducerea FCA şi a devenit preşedintele Ferrari SpA.
Luna trecută, Ministerul Transporturilor de la Roma a anunţat că testele efectuate în Italia asupra vehiculelor diesel cu motoare Euro 5 nu au arătat încălcări ale standardelor privind emisiile sau prezenţa unui software care să permită maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale.
Au fost testate 18 vehicule de la diverşi producători auto, inclusiv şapte modele de la Fiat Chrysler Automobiles (FCA), reprezentând 70% din vehiculele diesel cu motoare Euro 5 care circulă în Italia.
"În urma efectuării testelor, nu s-au descoperit dispozitive ilegale care să încalce reglementările din UE privind emisiile", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor din Italia.
Raportul vine după ce ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, declara recent că Uniunea Europeană trebuie să se asigure că maşinile Fiat Chrysler care încalcă reglementările privind poluarea sunt retrase de pe piaţă.
"Autorităţile italiene ştiau de câteva luni că Fiat, în opinia experţilor, utilizează dispozitive ilegale. Până acum, Fiat a refuzat să participe la clarificarea problemei, prin urmare Comisia Europeană (CE) trebuie să se asigure că este organizată o rechemare pentru vehiculele Fiat", a declarat Dobrindt.
Recent, FCA a recunoscut că autorităţile din SUA şi din alte state investighează producătorul auto italo-american pentru posibile încălcări ale standardelor privind emisiile vehiculelor diesel.
Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a acuzat în ianuarie FCA că din 2014 foloseşte un soft care a permis un nivel excesiv al emisiilor la peste 100.000 de camioane şi SUV-uri cu motoare diesel. FCA a încălcat reglementările instalând şi ţinând secret un soft la motoarele modelelor Jeep Grand Cherokee şi Dodge Ram 1500 produse în 2014, 2015 şi 2016, cu motoare diesel de trei litri, asamblate şi vândute în SUA. De asemenea, Agenţia pentru Protecţia Mediului verifică dacă dispozitivele auxiliare de control al emisiilor constituie "dispozitive de trucare a emisiilor" care sunt ilegale.
Conform raportului publicat de producătorul auto italo-american, sunt afectate aproximativ 104.000 de vehicule. FCA admite că a primit ''solicitări de informaţii şi citaţii'' de la unele autorităţi guvernamentale, inclusiv de la Departamentul american al Justiţiei, Autoritatea de Control a Pieţelor Financiare din SUA (Securities and Exchange Commission – SEC) şi Procuratură.
Din ianuarie, acţiunile listate în SUA ale Fiat Chrysler au scăzut cu 1,1%, investitorii fiind îngrijoraţi de existenţa unor asemănări cu scandalul emisiilor de la Volkswagen (Dieselgate).
AGERPRES