Impulsionați de aprecierile primite cu ocazia expoziției auto de la Geneva care se înceheie astăzi, italienii de la Pininfarina au anunțat că iau în calcul o producție limitată de cinci – șase unități care, ulterior, să fie vândute la un preț de circa trei milioane de euro fiecare.
Micul dar vestitul atelier de design din Cambiano a reușit să uimească pasionații cu încă un vehicul care face inimile să tresalte. Denumit Sergio în onoarea fostului președinte al companiei care a decedat cu opt luni în urmă la vârsta de 85 de ani, conceptul prezentat la Geneva este rezultatul unui efort de patru luni al întregii echipe Pininfarina. „Toată lumea de la atelier a muncit la 110% din capacitate pentru că am crezut cu toții că acesta este cel mai bun mod de a aduce un tribut lui Sergio”, a declarat Paolo Pininfarina, fiul lui Sergio și actual președinte al companiei.
Ca urmare a reacției pozitive a celor care au vizitat standul Pininfarina, oficialii italieni au decis să transforme conceptul Sergio în vehicul de serie limitată. „Luăm în calcul o producție de cinci – șase unități”, a anunțat Silvio Angori, CEO al Pininfarina, menționând că un preț corect pentru fiecare produs al seriei limitate ar fi de circa trei milioane de euro. Departe de a însemna acoperirea costurilor de producție și cercetare, această sumă a rezultat probabil din ideea că un astfel de model intră la capitolul mașină de colecție și, de ce nu, din studierea concurenței care, la Geneva pare să se fi axat pe ideea de exclusivism. Atât Ferrari, cât și Lamborghini sau McLaren au anunțat producții limitate ale vehiculelor prezentate la Geneva, iar prețurile pentru fiecare model din aceste serii sunt amețitoare.
Pininfarina Sergio are la bază șasiul unui Ferrari 458 Spider însă în privința designului diferă radical. Pentru a îl transforma în vehicul de stradă omologat, italienii trebuie să modifice anumite comonente ale mașinii. „Autoritățile europene solicită ca persoanele care circulă cu o mașină fără parbriz să poaret cască”, a menționat Fabio Filippini, designerul-șef al Pininfarina. Prin urmare, pentru a fi utilizat pe șosele, vehiculului îi va fi adăugat un mic parbriz, iar protecțiile pentru cap în cazul unei răsturnări vor trebui coborâte. Alte modificări vor fi necesare în privința blocurilor de lumini și ale sistemelor de siguranță. „Știm deja unde trebuie să modificăm conceptul Sergio pentru a fi regulamentar”, a anunțat Filippini.
Oficialii Pininfarina au menționat că vehiculul are un coeficient aerodinamic mai bun cu 5% decât cel al modelului de la care au pornit, Ferrari 458 Spider, și că accelerația de la 0 la 100 km/h se poate face în 3,4 secunde. Având același propulsor ca și modelul Ferrari, V8, 4.499 cmc, cuplat la o transmisie secvențială cu șapte trepte și marșarier, Pininfarina Sergio poate ajunge până la o viteză maximă de 320 km/h.
Detalii despre toate lansările importante de la Geneva Motor Show, precum și despre evoluția pieței auto românești în acest an puteți găsi în Suplimentul Auto care va apărea împreună cu revista Capital și Evenimentul Zilei pe 25 martie.