Patronatul Operatorilor de Service Auto din România (POSA) subliniază că este crucial ca Consiliul Concurenţei să se concentreze pe crearea unei pieţe concurenţiale în domeniul reparaţiilor auto, în loc să prioritizeze protejarea asigurătorilor.
Președintele POSA, Dan Barbu, a subliniat că este incorect ca atenția Consiliului Concurenței să se concentreze exclusiv asupra problemelor companiilor de asigurări. El a atras atenția că acestea au înregistrat creșteri de profit de 35% în primul semestru din 2023 față de aceeași perioadă din 2022.
Consiliului Concurenţei greșește când se concentrează asupra problemelor companiilor de asigurări
„Este eronat ca atenţia Consiliului Concurenţei să fie concentrată exclusiv asupra problemelor companiilor de asigurări, cu atât mai mult cu cât acestea au raportat profituri în creştere cu 35% în primul semestru din 2023, faţă de aceeaşi perioadă din 2022″, a comentat acesta.
Dan Barbu este de părere că Consiliul Concurenței ar trebui să militeze pentru măsuri echitabile care să beneficieze întregii economii. Acest aspect nu trebuie să afecteze libera concurență și funcționarea piețelor conexe asigurărilor auto. Președintele POSA subliniază importanța ca autoritățile de reglementare să aibă o viziune de ansamblu.
Șeful POSA cere măsuri juste care să nu afecteze libera concurenţă
Ele trebuie să înțeleagă că siguranța economică și profitabilitatea companiilor de asigurări nu ar trebui susținute de patronii service-urilor auto sau de proprietarii de mașini.
„Consiliul Concurenţei trebuie să pledeze pentru măsuri juste pentru întreaga economie, care să nu afecteze libera concurenţă şi să permită funcţionarea tuturor pieţelor conexe celei de asigurări auto. Concret, Consiliul Concurenţei şi celelalte autorităţi de reglementare trebuie să vadă imaginea de ansamblu şi să realizeze faptul că siguranţa economică a companiilor de asigurări şi profitabilitatea acestora nu poate fi subvenţionată de patronii service-urilor auto, şi nici de proprietarii de maşini”, a apreciat Barbu.
Potrivit acestuia, aceste măsuri reprezintă o primă etapă către obiectivul comun de dezvoltare a unei economii competitive și puternice, în beneficiul consumatorului.
Problemele legate de segmentul polițelor RCA au implicații semnificative
În contextul menționat, POSA argumentează că problemele legate de segmentul polițelor RCA au implicații semnificative. Acest lucru se prodiuce nu doar asupra industriei reparațiilor auto, ci și asupra proprietarilor de mașini.
Dan Barbu a amintit că În România, există aproximativ 8 milioane de șoferi. Fiecare dintre aceștia poate beneficia de polițe RCA.
„Această strategie de sprijinire a companiilor de asigurări prin reglementări care provoacă falimentul service-urilor auto şi afectează grav buzunarul consumatorilor va avea pe termen lung efecte devastatoare tocmai pentru industria asigurărilor”, a spus el.
Încrederea românilor în piața asigurărilor a scăzut semnificativ
Conform acestuia, încrederea românilor în piața asigurărilor a scăzut semnificativ în ultimii ani. Acest lucru este rezultatul abuzurilor comise de aceste companii împotriva clienților lor.
„Astfel, de la 73% maşini cu asigurări auto facultative (CASCO), în 2007, s-a ajuns la 17%, în prezent”, se arată în comunicatul organizaţiei de profil”, a comentat șeful POSA.
Potrivit sursei citate, numărul proceselor câștigate de către păgubiți reprezintă un alt indicator al abuzurilor comise de companiile de asigurări. Aceasta subliniază că 93% dintre procese au avut verdict favorabil pentru păgubiți sau pentru unitățile de reparații auto. Reprezentanții POSA îndeamnă Consiliul Concurenței să efectueze o analiză detaliată. Ea trebuie corelată cu realitățile din segmentele economice asociate asigurărilor auto obligatorii. Scopul declarat este acela de a promova concurența liberă în toate industriile, în beneficiul consumatorilor.