Servicii de curierat rapid la Posta Romana

Domnule director, care este primul serviciu de posta rapida implementat in Romania?In anul 1987 a fost introdus in Bucuresti serviciul EMS - Express Mail Service. EMS a fost extins la nivelul intregii tari incepind cu 1 decembrie 1993. EMS este serviciul de curierat rapid extern oferit de Posta Romana, prin care se asigura expedierea de documente si colete in intreaga lume. Care sunt avantajele acestui serviciu?Principalele avantaje sunt tarifele accesibile, acoperirea la nivel mondial, timpul r

Domnule director, care este primul serviciu de posta rapida implementat in Romania?
In anul 1987 a fost introdus in Bucuresti serviciul EMS – Express Mail Service. EMS a fost extins la nivelul intregii tari incepind cu 1 decembrie 1993. EMS este serviciul de curierat rapid extern oferit de Posta Romana, prin care se asigura expedierea de documente si colete in intreaga lume.
Care sunt avantajele acestui serviciu?
Principalele avantaje sunt tarifele accesibile, acoperirea la nivel mondial, timpul redus de distributie si nu in ultimul rand adaptabilitatea si simplitatea in utilizare. Documentele fara valoare comerciala pot fi preluate de catre curieri de la sediul sau domiciliul expeditorului in urma unui apel telefonic. Documentele sunt ambalate in plicuri speciale puse la dispozitie gratuit de catre Posta Romana. Pe langa aceste facilitati exista si servicii suplimentare. La cerere, clientii pot beneficia de asigurarea trimiterilor la valoarea declarata si de confirmarea postala de primire de la destinatar. Posta Romana ofera, prin serviciul EMS, posibilitatea expedierii rapide de documente si colete catre 90 de tari din orice zona a lumii. In prezent, aceste serviciu este oferit prin 824 de oficii postale, 10 centre si 34 de puncte de prelucrare curierat rapid si prin toate oficiile postale cu asistenta vamala de pe teritoriul Romaniei.
Domnule presedinte, pe plan intern care este situatia in ceea ce priveste serviciul de curierat rapid?
Pe plan intern, Compania ofera patru servicii de posta rapida: PRIORIPOST, ULTRAPOST, PRIORIPOST cu valoare declarata fixa si PRIORIPOST Facturi. PRIORIPOST -ul, adica Serviciul de curierat rapid intern al Postei Romane, a fost lansat in 1992. Reteaua postala aferenta acestui serviciu s-a dezvoltat prin incheierea primelor contracte cu Banca Comerciala Romana si cu Banca Agricola. PRIORIPOST – ul a devenit serviciul de curierat rapid intern cu cea mai extinsa retea din tara.
Oferiti servicii suplimentare?
La cerere clientul poate beneficia de confirmarea postala de primire de la destinatar (AR), de confirmarea postala de primire in sistem PRIORIPOST (PCP) sau de asigurarea trimiterii la valoarea declarata.
Ce ne puteti spune despre serviciul PRIORIPOST cu valoare declarata fixa?
PRIORIPOST cu valoare declarata fixa este serviciul rapid si comod de expediere a documentelor cu caracter financiar sau fiscal prin posta, precum si raportari la organele abilitate (declaratie impozit pe profit, bilant contabil, declaratie privind impozitul pe salarii, decontul de TVA, cerere de rambursare de TVA, etc.). Documentele pot fi expediate prin plicul PRIORIPOST CU VALOARE DECLARATA FIXA, ce poate fi cumparat de la orice oficiu postal din mediul urban-orase resedinte de judet -si depus la unul din oficiile postale cu activitate de prezentare PRIORIPOST. Serviciul este adresat atat persoanelor fizice, cat si celor juridice.
Care este avantajul serviciului PRIORIPOST Facturi?
Este cel mai nou dintre serviciile de posta rapida interna si se refera la distribuirea de facturi fiscale in regim de curierat rapid intern. PRIORIPOST Facturi asigura preluarea, transportul si distribuirea facturilor printr-o retea rapida de transport si in conditii de deplina securitate si confidentialitate, precum si inapoierea la expeditor a notei de inventar de primire a facturii.
Care este situatia in ceea ce priveste Serviciul Ticket PRIORIPOST?
Ticket Prioripost se refera la colectarea, transportul si distribuirea tichetelor de masa spre rambursare in sistem PRIORIPOST de la societatile afiliate firmei Ticket Service si se efectueaza fie la sediul oficiilor postale cu activitate PRIORIPOST fie Centrelor/ Punctelor Posta Rapida cu activitate de incasare numerar.
Care este diferenta dintre PRIORIPOST si ULTRAPOST?
In primul rind trebuie explicat faptul ca Ultrapost este un serviciu ultrarapid intern de preluare, transport si distribuire a trimiterilor postale intre cele 13 mari orase ale tarii, respectiv Bucuresti, Ploiesti, Craiova, Constanta, Bacau, Iasi, Brasov, Cluj, Timisoara, Galati, Braila, Buzau si Focsani. In curind acest serviciu va fi disponibil si in alte orase. Diferenta, fata de Prioripost, este timpul de circulatie mai scurt. In curand acest serviciu va fi disponibil si in alte orase.