O soluție eficientă pe care companiile din România au putut să o vadă aplicată „live” în timpul campaniilor electorale de anul trecut, ȋn special cea prezidențială, susține agenția de marketing online Todays.
Ce pot învăța companiile românești din campaniile electorale
„Alegerile de anul trecut ne-au demonstrat puterea microtargetării și a personalizării mesajelor pentru diverse categorii de audiență. Unele campanii politice derulate pe internet au excelat în segmentarea publicului pe baza datelor demografice și comportamentale, practici pot fi replicate cu succes în strategiile de marketing online ale firmelor.
Microtargetarea, de exemplu, permite companiilor să se adreseze audiențelor cu mesaje construite pe criterii specifice anumitor categorii de consumatori și să crească astfel eficiența campaniilor Pay-Per-Click”, explică Marius Lăzărescu, fondator și director strategic de publicitate online Todays.
Potrivit acestuia, adaptarea tehnicilor de microtargetare prin analiza datelor psihografice – care oferă o imagine de ansamblu a comportamentului consumatorilor în mediul online – reprezintă soluția cea mai eficientă de adresare a anumitor categorii de potențiali clienți cu mesaje specifice.
De asemenea, un element esențial în succesul campaniilor derulate de companii este utilizarea mai multor platforme social media și adaptarea conținutului promovat în funcție de tipul utilizatorilor acestora.
Cererea de servicii de digital marketing va crește cu 25%
„De exemplu, Facebook este locul unde convingi familii, dar și profesioniști să îți acorde atenție. Instagram cucerește cu imagini care spun povești autentice, iar TikTok creează conexiuni rapide și emoționale. Nici LinkedIn nu trebuie neglijat, deoarece pentru mulți utilizatori reprezintă locul unde își clădesc autoritatea și imaginea profesională.
Dar simpla prezență pe aceste platforme cu mesaje generice nu este suficientă – trebuie adaptate fiecărei platforme și categorii țintite și, mai ales, livrate la momentul potrivit. Lecțiile din alegerile recente arată că succesul vine din combinarea microtargetării cu optimizarea continuă a campaniilor”, precizează Marius Lăzărescu.
Un alt element scos în evidență de fondatorul Todays este necesitatea transformării engagement-ului online în acțiuni concrete, respectiv a audiențelor în clienți fideli. Agenția pune accent pe optimizarea ratelor de conversie (CRO) și a obținut o serie de rezultate notabile în acest sens.
Todays a reușit, prin gestionarea campaniilor pentru un dealer auto important, să genereze peste 1.000 de lead-uri calificate într-o singură lună. De asemenea, prin optimizarea costurilor per click, a ajutat un retailer de top să își reducă cheltuielile de marketing online cu 56% și să maximizeze impactul campaniilor în plin sezon.
Despre Todays
Todays este o agenție de marketing online cu peste 16 ani de experiență, iar din 2005 este activă și pe piața internațională. Anul trecut, agenția a generat un total de peste 98.600 de conversii pentru clienții săi.
Todays este Agenție Google Engage Platinum, certificare care confirmă faptul că a gestionat bugete de peste 1,5 milioane de euro, și este clasată în Top 5 agenți de marketing online din România. De asemenea, este prima agenție locală certificată Convert.com, instrument folosit în optimizarea ratei de conversie.