producatori de bere, Romania are toate ingredientele din reteta unei afaceri cu bataie lunga si de succes: veri fierbinti, o populatie numeroasa si mare amatoare de petreceri si relativ apropiata aderare la UE, ceea ce ar urma sa se traduca, printre altele, prin cresterea puterii de cumparare si, implicit, a apetitului pentru bere. „Ne asteptam ca extinderea UE sa induca, pe termen mediu, un impuls economic semnificativ care se va vedea intr-o putere de cumparare mai ridicata si in cresterea vanzarilor noastre. Daca ne uitam la consumul pe cap de locuitor, putem remarca un mare potential in toate aceste tari”, spune Stefan Orlowski, seful operatiunilor grupului austriac Brau Union. Format in urma cu un an prin „mariajul” activitatilor BBAG din Europa Centrala cu cele ale grupului olandez Heineken, Brau Union este lider de piata in sapte din cele noua tari din regiune in care activeaza. In Romania, unde este prezenta din 1997, compania a investit peste 100 de milioane de euro in sapte fabrici. Anul trecut, Brau Union Romania, al carei portofoliu include marcile Gosser, Schlossgold, Kaiser, Silva, Ciuc, Golden Brau si Bucegi, a vandut de 137 milioane euro si a avut o pondere de 15% in totalul volumului de bere comercializat de grupul austriac in cele opt tari din regiune. Acum, conducerea companiei a pus la punct un plan de bataie care vizeaza o mai buna pozitionare pe segmentele de piata superpremium si premium pe care s-au instalat o serie de marci puternice ale competitorilor sai Interbrew si URB Tuborg. „Avem un obiectiv ambitios. Vom incepe in scurt timp distribuirea marcii de bere Heineken in Romania”, a anuntat la Viena Karl Buche, directorul executiv al Brau Union. „Vrem sa combinam puterea marcilor locale cu cea a brandurilor internationale”, l-a completat de la Amsterdam David Hazelwood, directorul financiar al Heineken, numarul patru mondial al productiei de bere, cu vanzari de 9,3 miliarde de euro in 2003. Reprezentantii grupului sunt convinsi de succesul acestui brand in Romania, unul dintre argumente fiind asigurarea distributiei printr-o retea eficienta si puternica. Obiectivul privind vanzarile este prudent, mergand pana la un volum de 30.000-40.000 de hectolitri pe an, iar in ce priveste pretul, acesta „va fi competitiv”, mai spun oficialii companiei. Daca rezultatele vor fi pe masura asteptarilor, atunci va fi luata in discutie si oportunitatea inceperii fabricarii pe plan local a acestei beri. Reprezentantii industriei locale sunt insa sceptici in privinta impactului marcii pe piata autohtona. „Daca berea Heineken va fi adusa cu taxa vamala de 55%, asta ar fi o problema. Acest brand din clasa superpremium se va bate cu marcile Carlsberg si Stella Artois, produse in Romania de competitorii sai directi, avand preturi scazute comparativ cu cel al Heineken, care ar fi dublu. In plus, exista un segment limitat de consumatori care cumpara bere din aceasta categorie. Romanii prefera berea de tip lager, nesofisticata, si sa nu uitam si faptul ca anul trecut vanzarile de bere la PET s-au dublat, ceea ce spune mult despre optiunile consumatorului roman”, explica Vifor Versescu, directorul general al Patronatului Societatilor Independente Producatoare de Bere din Romania. Insa stafful Heineken mizeaza pe potentialul pietelor din centrul si estul Europei, mai ales ca o parte dintre statele de aici devin membre ale UE la 1 mai. „Cresterea puterii de cumparare in regiune se va traduce, in principal, prin majorarea vanzarilor pe segmentul de bere premium, mai ales in tarile care vor adera in scurt timp la UE. In unele state, precum Polonia, Rusia, Ungaria, Romania, Bulgaria si Macedonia, consumul anual pe cap de locuitor se situeaza sub media europeana, deci si aici exista un mare potential de crestere”, se arata in raportul anual pe 2003 al grupului olandez. Din aceeasi perspectiva sunt vazute si vanzarile pe segmentul international premium, despre care, particularizat la Romania, compania afirma ca are o popularitate in crestere sustinuta, iar „adaugarea berii Heineken si a altor branduri in acest stadiu al pietei va asigura o revigorare rapida a pozitiei de piata a Brau Union Romania”.
Setea de dupa extinderea UE se stinge cu bere
6 mai 2004, 12:00
Ultima modificare în 6 mai 2004, 15:00
producatori de bere, Romania are toate ingredientele din reteta unei afaceri cu bataie lunga si de succes: veri fierbinti, o populatie numeroasa si mare amatoare de petreceri si relativ apropiata aderare la UE, ceea ce ar urma sa se traduca, printre altele, prin cresterea puterii de cumparare si, implicit, a apetitului pentru bere. "Ne asteptam ca extinderea UE sa induca, pe termen mediu, un impuls economic semnificativ care se va vedea intr-o putere de cumparare mai ridicata si in cresterea van
Etichete: arhiva,
bere,
Brau Union,
heineken
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook