Televizoarele cu plasmă sunt ocolite de tot mai mulţi oameni care vor să îşi înlocuiască vechile aparate, deşi acestea oferă o calitate a imaginii superioară chiar şi în comparaţie cu modelele de ultimă generaţie.
Televizoarele cu plasmă erau pe val în urmă cu cinci ani şi reprezentau o opţiune pentru majoritatea celor care doreau un televizor de ultimă generaţie. Dacă în urmă cu cinci ani se vorbea de plasmă versus LCD, în prezent, se vorbeşte de LED şi OLED. Japonezii de la Sony au fost printre primii care au renunţat la televizoarele cu plasmă, preferând să producă numai modele cu ecran LCD, în timp ce conaţionalii de la Panasonic au mizat pe plasmă.
Pioneer a fost lider în ceea ce priveşte ecranele cu plasmă încă din 2001, însă în 2009 a abandonat lupta. Cei de la Panasonic au cumpărat tehnologia Pioneer, sperând că vor aduce televizoarele cu plasmă în preferinţele publicului.
Panasonic a anunţat în ultimul an fiscal, încheiat la 31 martie, pierderi de 10 miliarde de dolari, iar vânzările de televizoarele cu plasmă au înregistrat cele mai mare scăderi. Compania a reuşit să vândă doar 60% din totalul de unităţi estimate. Veniturile aduse de televizoarele cu plasmă s-au ridicat la 3,5 miliarde de dolari, faţă de 6 miliarde de dolari în urmă cu un an.
De ce nu mai au succes televizoarele cu plasmă? Ei bine, unul dintre motive este acela că televizoarele cu LED sunt mai noi, însă chiar dacă este vorba de o tehnologie mai nouă nu înseamnă neapărat ca este şi mai bună. Spre exemplu televizoarele cu plasmă au unghiuri de vizualizare mult mai bune, o calitate a imaginii superioară şi timp de răspuns de doar o milisecundă. În ceea ce priveşte părţile negative, plasma consumă mai mult curent, televizoarele cu tehnologie LED sau LCD sunt mult mai luminoase şi, poate mai puţin important, sunt mai uşoare.
48% dintre români caută să îşi schimbe TV-ul anul acesta
Potrivit datelor companiei Toshiba, 13% dintre români au un singur televizor, 42% deţin două televizoare, 32% au trei modele şi 13% au patru sau mai multe exemplare. Nu există gospodarie în România care să nu aibă cel puţin un televizor. Cei de la Toshiba au aflat că 48% dintre români caută să îşi schimbe unul dintre televizoare anul acesta, în timp ce 25% intenţionează să facă lucrul acesta în următorii 2-3 ani.