Americanii cumpărau peste 800 de milioane de CD-uri la începutul anilor 2000, iar anul trecut s-au comercializat 89 de milioane de unităţi. Best Buy, unul dintre retailerii majori de pe piaţa americană, a anunţat că nu va mai vinde CD-uri în magazinele sale, acestea aducând venituri de doar 40 de dolari. În luna iunie, CD-urile vor dispărea din toate magazinele Best Buy din Statele Unite.
Un alt retailer, Target, pune presiune pe casele de discuri să cumpere înapoi CD-urile care nu se vând. În prezent CD-urile care nu se vând reprezintă problema retailerului, iar Target vrea să schimbe acest lucru.
CD-urile au o cotă de piaţă la nivel global de 34%, iar vânzările sunt bune în ţări precum Japonia şi Germania. Pe de altă parte veniturile unor platforme digitale precum Spotify sau YouTube au crescut cu 177% în 2016.
Astfel, conceptul de a păstra o bucată de plastic care stochează muzică este pe cale de dispariţie. Sigur, asemeni plăcilor de vinil, acestea vor continua să existe, însă nu se vor mai găsi în magazine, supermarketuri sau benzinării, ci doar în magazine specializate.