În primul rând, un retailer este bine să atragă clienții promovând categoriile asociate cu Black Friday (electrocasnicele, produse IT&C, produse pentru casă sau fashion), însă nu trebuie să neglijeze nici categoriile cu investiție financiară medie sau scăzută, care s-au dovedit a avea cea mai mare rată de conversie de la intenție la achiziție: îngrijire presonală, machiaj, parfumuri, cărți, ceasuri sau jucării. De asemenea, trebuie să aibă în vedere că există câteva categorii de produse cu intenție de cumpărare dublă față de achizițiile efective, ceea ce arată o oportunitate mare de creștere a vânzărilor: aparate foto, console de jocuri, TV, vacanțe și computere & laptop-uri – motivul este diferența mare dintre reducerile așteptate și cele oferite.
Apoi, retailerul trebuie să ofere o informare clară privind perioada de oferte: Black Friday și-a pierdut asocierea cu o zi anume și tinde să devină, mai curând, o perioadă. De aceea, 57% dintre românii internauți din mediul urban caută informații despre perioada exactă când are loc Black Friday pentru retailerii care îi interesează. Astfel, trebuie create oferte customizate pe intervale orare: spre deosebire de anii trecuți, cumpărătorii nu mai atacă website-urile în toiul nopții, ci cumpără mai curând dimineața. Oferindu-le oferte pe intervale orare, se maximizează traficul și îi poți atrage pe website, nu numai în prima parte a zilei.
În al treilea rând, website-ul trebuie updatat permanent și, de asemenea, trebuie trimis un newsletter și asigurat un SEO de calitate: 8 din 10 români investigați se informează direct de pe website-urile retailerilor, 4 din 10 citesc newsletterele, iar 3 din 10 încep să se informeze accesând motoarele de căutare. Restul surselor de informare fiind accesate într-o măsură mai mică.
Nici magazinele fizice nu ar trebui subestimate: deși puțini cumpărători (sub 8%) declară că intenționează să profite de ofertele promoționale din magazine, fiind mai degrabă focusați pe online, mai mult de 20% dintre ei ajung să achiziționeze produse de aici.
De asemenea, transparența pentru discount-urile oferite este esențială: mai mult de jumatate dintre cei care intenționau să cumpere de Black Friday au renunțat pentru că au perceput discount-urile ca fiind „false”, idee înțeleasă prin prețul produselor ce a fost crescut cu scurt timp înainte, iar discount-ul oferit aducea prețul la cel real, de dinaintea perioadei promoționale.
Nu în ultimul rând, reatilerul trebuie să crească notorietatea magazinului online, punând accent pe diversitate de produse: principalele două motive care dictează alegerea magazinului online de la care vor face cumpărăturile. Totodată, este important să susțină cumpărătorii în găsirea cadourilor pentru sărbătorile ce urmează: al treilea motiv și cel cu rata de conversie cea mai mare pentru care românii fac cumpărături online cu ocazia Black Friday.
Un alt sfat se referă la răsplătirea clienților care au făcut cumpărături de pe website-ul retailerului: Black Friday este o ocazie pentru cei care cumpără de a-și dovedi talentele de shopper – calculat, calm, analist de oferte și investiții.
Aceste informații sunt extrase dintr-un studiu realizat de Starcom MediaVest Group și Leo Burnett România, în colaborare cu TNS România.