Una din strategiile cele mai utile pentru a profita de creșterea prezenței online a consumatorilor, în perioada de Paște, este campania de abonări la newsletter.
În astfel de campanii utilizatorii sunt mai predispuși să se aboneze sau să facă o recomandare unui prieten, dacă au ceva de câștigat. De exemplu, dacă primesc reduceri la anumite produse pe care le-au adăugat în coș, transport gratuit la prima comandă sau un voucher. Iată câteva sfaturi pentru magazinele online care pregătesc campaniile de Paște, lansate de agenția de marketing online Today’s.
Instrumentele de publicitate online folosite de magazinele din domeniul electro-IT
În mediul online autohton, peste 90% din utilizatori folosesc ca prim motor de căutare Google. Astfel, pentru magazinele online și, în special, pentru cele din domeniul electro-IT, Google Search este unul dintre cele mai potrivite instrumente de promovare online, mai ales dacă obiectivul de business este creșterea vânzărilor și atragerea de noi clienți. Pentru produse precum telefoane, laptopuri sau televizoare, perioada de căutare înainte de achiziție este destul de lungă. Google Search este extrem de util pentru că ajunge la utilizator chiar din faza incipientă, când acesta doar explorează opțiunile pentru a vedea care sunt produsele care l-ar putea interesa. Criteriile de căutare se bazează mai ales pe comparații între produse similare, însă nici prețul nu este neglijat de cumpărători. De aceea, merită ținut cont că un magazin online care are prețuri competitive și își dorește să atragă clienți noi trebuie să-și asigure prezența pe comparatoare de prețuri.
Retargetarea și retargetarea dinamică sunt alte două instrumente pe care agenția le recomandă pentru magazinele din sectorul electro-IT. Astfel, reclamele personalizate merg direct la utilizatori care au vizitat un magazin online și au vizualizat anumite produse sau le-au adăugat în coș, dar încă nu le-au cumpărat.
Cele mai bune instrumente de publicitate online pentru magazinele din fashion
Când un magazin online comercializează haine sau accesorii, Facebook joacă un rol extrem de important, în special pentru că se bazează pe conținut vizual, pe prezentarea de produse, pe social sharing, dar și pe emoții. Decizia de cumpărare în acest domeniu are adesea la bază impulsul de moment, spre deosebire de electro-IT, unde de foarte multe ori comanda unui produs este consecința unei nevoi și poate dura foarte mult.
Există însă și situații când achiziția de haine sau accesorii este rezultatul unei necesități, astfel că Google Search rămâne și de această dată un instrument util. Utilizatorii fac research înainte să-și cumpere hainele preferate, mai ales în cazul doamnelor și domnișoarelor care caută un brand anume sau unele produse în mod special.
De asemenea, campaniile de retargetare pot fi folosite pentru a recomanda cât mai bine produse pe care și le doresc consumatorii. Acest tip de campanii sunt foarte puternice, pentru că promovează produse similare celor pe care utilizatorii le-au căutat deja. Totodată, campaniile se adresează și celor care au cumpărat în trecut, cu scopul de a le prezenta noutățile, promoțiile sau colecțiile noi de pe site. Către cei care au abandonat coșuri sau încă n-au cumpărat, sunt utile pentru a informa asupa lichidărilor de stoc pentru colecții vechi sau pot fi evidențiate prețurile cele mai avantajoase.
Google Display, în mod similar platformei Facebook, vine cu o latură emoțională și vizuală puternică și poate încuraja cumpărăturile bazate pe impuls. De exemplu, o targetare foarte eficientă de display poate fi făcută pe site-urile unde apar articole despre fashion, noutăți din modă, ce îmbracă celebritățile. Nu trebuie omisă platforma YouTube. Pot fi folosite campanii cu material video sau pot fi afișate bannere atunci când userii se uită, de exemplu, la tutoriale sau sfaturi din fashion. Un video despre compunerea garderobei, alegerea accesoriilor sau culorile potrivite unui sezon poate targeta milioane de utilizatori.
Instrumentele acestea sunt excelente și pentru magazine de home & deco, jucării pentru copii, cosmetice sau produse dedicate exclusiv sărbătorii. Totul pornește însă de la strategie și de la publicul către care se adresează un produs. Când vine vorba de magazine online care comercializează piese auto, accesorii pentru mașină, echipamente audio-video, acestea pot porni de la promovare pe Google, fiind aplicate aceleași filtre ca în cazul sectorului electro-IT.
Soluțiile online de promovare sunt ofertante pentru orice tip de afacere de comerț online. Trebuie doar avute în vedere constant trăsăturile potențialului client, suma pe care acesta ar fi dispus s-o investească, dar și obiceiurile sale de consum. Pe dispozitive mobile se petrece mare parte din research, iar comenzile sunt finalizate pe computer. Este însă clar că telefonul ca ecran de prezentare a unui produs sau ofertă nu mai poate fi ignorat.