Grupul Volkswagen va plăti celor 12 actuali și foști membri ai consiliului său de administrație salarii și bonusuri în valoare totală de 63,24 milioane de euro aferente anului 2015. Deși această sumă nu este una mare dacă o raportăm la valorile plătite de alte mari grupuri auto șefilor, în cazul Volkswagen ea poate fi interpretată ca o sfidare la adresa clienților și angajaților. Asta pentru că, în toamna lui 2015, adică exact anul pentru care sunt plătite bonusurile, compania germană a fost prinsă cu mâța în sac generând deja faimosul scandal Dieselgate. Mai mult chiar, în timp ce pentru consiliul de administrație, nemții au găsit fonduri, clienții europeni – defavorizați de legislație – nu vor fi deloc despăgubiți pentru că au cumpărat produse cu detalii tehnice mincinoase.Clienții mericani pe de altă parte, vor primi compensații „generoase”, după cum spun chiar oficialii Vokswagen. Și angajații de rând ai grupului se pot considera trădați, ei solicitând conducerii o creștere salarială de 5% care, deocamdată, a rămas fără răspuns.
Conform raportului financiar pentru 2015, CEO-ului Matthias Mueller i se vor acorda 4,76 milioane de euro, din care 880.522 plătibili după jumătatea anului. Asta pentru că tuturor managerilor li se vor acorda o parte dintre bonusuri la o dată ulterioară în funcție de anumite criterii de performanță. Chiar și fostul CEO, Martin Winterkorn, va primi bonificații pentru 2015 deși se afla în prima linie atunci când Volkswagen utiliza pe scară largă sistemul de păcălire a emisiilor. Acesta va obține o sumă chiar mai mare decât Mueller, mai exact 7,31 milioane de euro. Să nu uităm că anul trecut același oficial primea, pentru 2014, nu mai puțin de 15,86 milioane de euro. Hans Dieter Poetsch, actualul președinte și fost director financiar al grupului va primi 5,18 milioane pentru perioada în care s-a ocupat de finanțele companiei și încă 13,4 milioane pentru cea în care a ocupat funcția de președinte.