SGR a stabilit un nou record: Rată de colectare a ambalajelor de peste 81%, în septembrie

SGR

SURSA FOTO: Inquam Photos, George Călin

Românii au returnat peste 81% dintre ambalaje în septembrie, stabilind un nou record pentru Sistemul de Garanție-Returnare (SGR). Acest sistem a dezvoltat o infrastructură extinsă, care include șapte centre regionale de numărare și sortare deja operaționale, consolidând astfel impactul său social și economic.

Românii returnează masiv în sistem SGR

RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), cel mai mare proiect de economie circulară din România, anunță rezultate record la zece luni de la implementare.

În luna septembrie, consumatorii au returnat 453 de milioane de ambalaje, atingând astfel o rată lunară de colectare de peste 81%.

Sistemul de Garanție-Returnare a evoluat considerabil de la o lună la alta, rezultatele din luna septembrie depășind recordul anterior din luna august, când rata de colectare a fost de 78%.

Situația în luna septembrie 2024

În total, au fost returnate 2,32 miliarde de ambalaje între decembrie 2023 și septembrie 2024. De la implementarea sistemului în România și până în prezent, RetuRO a predat aproximativ 144.000 de tone de ambalaje reciclatori, asigurând reintegrarea materialelor în circuitul economic pentru fabricarea de noi ambalaje, conform principiului bottle-to-bottle.

„Rezultatele remarcabile obținute de SGR într-un timp atât de scurt reflectă nu doar necesitatea acestui sistem, ci și creșterea încrederii românilor, care consideră sistemul un partener în eforturile de reducere a deșeurilor și de promovare a reciclării. Succesul implementării Sistemului de Garanție-Returnare în România se datorează în mare măsură unui cadru legislativ solid care a facilitat mobilizarea și cooperarea tuturor actorilor implicați – de la autorități, producători, marii retaileri și până la mici comercianți și consumatori. Fără un cadru legislativ clar și fără obligațiile prevăzute de lege, este puțin probabil ca adoptarea acestui sistem să fi fost la fel de rapidă și de extinsă. În egală măsură, sprijinul din partea actualului guvern, care a înțeles importanța acestui proiect pentru viitorul sustenabilității în România, a fost esențial în etapa de implementare a Sistemului de Garanție-Returnare, prin deschiderea de a analiza și discuta propunerile de adaptare a cadrului legislativ pentru a asigura o mai bună funcționare a sistemului, astfel încât acesta să răspundă cât mai bine așteptărilor și nevoilor tuturor părților implicate. Acest exemplu subliniază rolul fundamental al reglementării în catalizarea schimbărilor pozitive pe piață”, declară Gemma Webb, CEO și Președinte al Directoratului RetuRO.

Pentru a asigura buna funcționare a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) în România, RetuRO a dezvoltat o infrastructură extinsă, incluzând șapte centre regionale de numărare și sortare deja operaționale, situate în județele Prahova (Ariceștii Rahtivani), Dolj (Almăj), Bacău (Nicolae Bălcescu), Brașov, Cluj (Bonțida), Ilfov (Otopeni) și Timiș (Giarmata).

Aceste centre, împreună cu cele gestionate în parteneriat cu alți operatori la nivel național, permit procesarea a peste 7 miliarde de ambalaje pe an. De asemenea, prin extinderea infrastructurii, RetuRO a creat peste 800 de locuri de muncă verzi, consolidându-și astfel impactul social și economic.