Compania japoneză Sharp îşi deschide o reprezentanţă în ţara noastră şi estimează o cotă de piaţă de 5% în următorii ani pe segmentul televizoarelor
Japonezii de la Sharp au demarat un proces de reorganizare a operaţiunilor din Europa, proces care prevede deschiderea unui birou în ţara noastră, anul acesta. Lider de mai bine de două decenii pe piaţa japoneză de televizoare, cu o cotă ce variază între 30% şi 40% an de an şi numărul patru în lume la producţia de TV-uri, Sharp are o imagine „prăfuită“ în ţara noastră, deşi produsele sunt printre cele mai admirate în întreaga lume.
„Sharp nu a avut un focus foarte mare pentru Europa. Businessul din Asia a fost întotdeauna foarte puternic, iar în Statele Unite este un brand foarte cunoscut. Strategia pentru Europa nu a fost cea mai adecvată, dar lucrurile se vor schimba de acum“, a declarat pentru Capital Bogdan Păsat, director de vânzări şi marketing pentru România şi Bulgaria.
Potrivit lui Păsat, compania Sharp Electronics România va fi activă începând cu luna august. Păsat, care a ocupat aceeaşi funcţie în ultimii cinci ani la o altă companie japoneză, JVC, va fi ajutat în prima fază de patru angajaţi.
„În primul an vrem să intrăm în toate canalele unde nu suntem prezenţi şi să aducem toate gamele de produse inclusiv electrocasnicele, care acum lipsesc. Vrem să mărim şi gama de TV-uri, deoarece Sharp are în prezent cea mai mare gamă de diagonale cuprinsă între 22 de inchi şi 90 de inchi. Odată cu creşterea companiei va creşte şi numărul de angajaţi“, precizează directorul Sharp.
Compania nu şi-a bugetat profit pentru primii doi ani, iar investiţiile se ridică la câteva sute de mii de euro. „Sperăm ca din 2015 să trecem pe profit. Ceea ce vrem să facem este să investim totul pentru creştere. Vom fi prezenţi în toate magazinele cash and carry şi de retail, dar şi în magazinele online“, afirmă Păsat.
Românii încă cumpără televizoare cu tub
Sharp se bate pe piaţa din România cu producători precum Samsung, Sony sau LG, dar şi cu cei „no name“. Sharp are în prezent o cotă importantă în ţara noastră în ceea ce priveşte televizoarele cu diagonale mari (peste 60 de inchi) şi speră la o cotă de 5% pe piaţa de TV-uri în 2014-2015. „Am fost surprins de vânzările pe care le-am avut pe diagonala de 80 de inchi. Un singur magazin în decembrie a vândut 23 de bucăţi, la clienţi diferiţi. Preţul unui TV de 80 de inchi este de 22.000 lei“, spune directorul Sharp.
Când vine vorba de diagonalele mici, competiţia este însă mult mai strânsă. „Piaţa totală de televizoare a fost de 700.000 de unităţi anul trecut, iar anul acesta estimez o creştere de 7%. Impresionant este că românii încă mai cumpără televizoare cu tub. Estimez aceste vânzări undeva la 100.000 de unităţi anul trecut“, spune Păsat. Cele mai populare televizoare cu tub sunt cele de 14 şi 21 de inchi. Preţul acestor modele este de 250 de lei, respectiv 400 de lei, în timp ce cel mai ieftin TV cu ecran plat de 19 inchi costă de la 500 de lei şi este un produs „no name“. „În momentul în care nu va mai exista cerere în această zonă, vom cunoşte o creştere. De asemenea, sunt mulţi cei care vor să îşi schimbe TV-ul de 32 de inchi, pe care le-au achiziţionat pentru living după principiul vechi şi complet fals că distanţa de vizionare optimă este de 4x diagonala. Anul acesta va exista o tendinţă de creştere importantă şi pe diagonale mari, de la 40 inchi în sus“, este convins Păsat.
Tehnologii unice
Potrivit lui Păsat, Sharp are nişte atuuri de necontestat în faţa concurenţei şi speră ca, în timp, atât partenerii, cât şi clienţii finali să se convingă de calitatea japoneză. Televizoarele Sharp dispun de tehnologia Quattron, care adaugă un pixel galben panoului convenţional RGB, permiţând creşterea calităţii reproducerii de culori, şi tehnologia IGZO, care oferă o rezoluţie-record, consum de energie ultra-redus şi răspuns tactil de înaltă performanţă. Mulţi producători încearcă să obţină acces la aceste tehnologii profitând de problemele financiare ale niponilor. Din punctul de vedere al preţurilor, Păsat consideră că Sharp este la nivelul de preţ pe care îl practică şi competiţia. Cele mai populare branduri de televizoare de la noi sunt Samsung, LG, Philips, Sony şi Panasonic, iar dintre tehnologii, anul trecut, modelele cu LED au evoluat mai bine decât cele cu cristale lichide (LCD), iar cele Smart, care permit conectarea la internet, au performat mai bine decât modelele 3D, conform datelor companiei Gfk.