„Nu înţeleg decizia Tribunalului. Nu există o cauză pentru această decizie a Tribunalului decât de a ataca aceast brand românesc şi unii vor să distrugă acest brand din diverse motive. Cred că este un complot din umbră.Vreau să le spun clienţilor noştri că vom continua operarea, nu este afectat deloc programul de zbor”, a spus Sheriff Usama.
Acesta a precizat că Blue Air va ataca cu recurs decizia Tribunalului Bucureşti pentru a clarifica această situaţie.
„Niciodată nu am urmărit profitul major, ideea a fost să asigurăm transportul pentru români la un nivel tarifar accesibil pentru puterea de cumpărare a românilor. Români care anul trecut au adsu peste 4-5 miliarde euro la buget şi noi i-am transportat per majoritatea.
Suntem surprinşi de decizia Tribunalului, din moment ce am achitat datoriile la Carpatair din martie şi la compania Service Excellence Solutions în mai, şi nu înţelegem cum s-a luat această hotărâre”, a explicat Gheorghe Răcaru, director de dezvoltare al grupului de firme din care face parte şi Blue Air.
Compania nu are probleme financiare
Acesta a explicat că Blue Air a vândut doar vineri, într-o singură zi, bilete de 700.000 de euro pentru vara anului 2011 în cadrul unei promoţii, deci compania nu are deloc probleme de finanţare şi că, în două – trei săptămâni, vor fi plătite şi sumele restante pentru celelalte două companii care au de încasat sume de la companie, la TAROM prin plată directă, iar la societatea Club Zexe printr-o tranzacţie comercială care va stinge datoria.
Oricum, au precizat reprezentanţii Blue Air, suma datorată era de circa 100.000 de euro şi nu 200.000 de euro.
„Luni, 11 octombrie, vom depune cererea de suspendare a acestei suspendări, deja cererea de recurs a fost depusă, şi vom lupta până la capăt, iar cei vinovaţi vor plăti, chiar dacă sunt magistraţi.
Vom face chiar plângere la Consiliul Superior al Magistraturii. Hotărârea nu există, iar motivarea ar trebui să vină în zece zile. Comunicarea s-a făcut la 20,15 la Tribunalul Bucureşti, care anunţă că respinge contestaţia Blue Air, deşi noi nu am formulat o contestaţie, ci o interpelare în care am arătat că au fost plătite datoriile”, a spus Luana Stanciu, care coordonează departamentul juridic al Blue Air.
Tribunalul Bucureşti a decis deschiderea procedurii de insolvenţă
Compania aeriană românească Blue Air a intrat în insolvenţă după ce Tribunalul Bucureşti a respins contestaţia depusă de companie împotriva cererii de insolvenţă a patru creditori, a declarat Remus Borza, administrator judiciar în dosar.
„Tribunalul Bucureşti a respins pe 6 octombrie contestaţia Blue Air la insolvenţa cerută de patru creditori, astfel încât a fost deschisă procedura de insolvenţă. Noi vom continua procesul de restructurare al companiei astfel încât aceste datorii să fie plătite”, a spus Remus Borza, avocat la Assistance Insolv, companie desemnată de către judecător ca administrator judiciar în dosarul insolvenţei Blue Air.
Potrivit acestuia, Blue Air are datorii mai mari decât cei 200.000 de euro pe care doresc să îi recupereze cei patru creditori.
„Datoriile pe care le are compania sunt mult mai mari, mai sunt încă şase companii, fie de stat fie aeroporturi, la care nu s-au plătit taxe, sau alte companii private, la care Blue Air are datorii, dar care nu au cerut insolvenţa. Luni vom vedea actele şi situaţia financiară exactă a companiei pentru a stabili un plan de a achita datoriile”, a explicat Remus Borza.
Blue Air este companie cu capital integral privat românesc
Blue Air, deţinută de omul de afaceri român Nelu Iordache este o companie de smart flying cu capital integral privat românesc şi operează zboruri către peste 50 de destinaţii din Europa, fiind transportatorul oficial al Poştei Române. De asemenea, începând cu 2010, Blue Air oferă bilete către destinaţii în afara Europei, în parteneriat cu Blue Panorama.
În 2009, 1,71 milioane de pasageri au ales să zboare cu Blue Air, înregistrându-se o creştere de 54% faţă de 2008. Compania estimează pentru 2010 o creştere a cifrei de afaceri de aproximativ 40% faţă de 2009, când cifra de afaceri a atins 150 milioane euro. Compania a început, recent, un proces de restructurarea prin redimensionarea numărului de aeronave, prin returnarea a cinci din cele 11 aeronave aflate in leasing, dar şi prin închiderea unor zboruri.
Zborurile Blue Air sunt deservite de patru aparate de zbor SAAB 340 şi 11 aeronave de tip Boeing.
Grupul de firme Blue Air deţinut de omul de afaceri Nelu Iordache, are 2.200 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 500 milioane euro. Din Grup fac parte firme precum Blue Air, operator aerian, Romstrade – companie de construcţii, La Moşie – brand destinat agriculturii, dar şi lanţul de restaurante Self.
Sherif Ussama: Blue Air, victima unei încercări de distrugere a unui brand românesc
9 octombrie 2010, 14:32
Ultima modificare în 9 octombrie 2010, 17:32
Deschiderea insolvenţei companiei aeriene Blue Air este abuzivă şi o încercare de distrugere a unuia din cele mai de succes branduri româneşti, a declarat Sherif Ussama, preşedinte executiv Blue Air.
Etichete: Blue Air,
insolventa
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook