Cei mai mulți ar numi o companie media. Și cele mai multe ar aștepta ca respectiva companie să adere la standardele, măsurile de protecție și regulile pe care toate companiile media le fac, potrivit BusinessInsider.com.

Dar Facebook, care face toate cele de mai sus, nu va recunoaște că este în mediul de afaceri. Într-adevăr, este o clasificare pe care compania o evită de ani de zile.

Sheryl Sandberg, managerul principal al companiei Facebook, a emis cea mai recentă astfel de negare a faptului evident, declarând că gigantul de rețele de socializare nu este o companie media deoarece este condus de tehnicieni și ingineri. Sandberg consideră că societatea nu își produce conținutul de știri și astfel nu poate fi numită o companie media.

"În inima noastră suntem o companie de tehnologie", a spus Sandberg. "Noi angajăm ingineri, nu angajăm reporteri, nimeni nu este jurnalist, nu acoperim știrile, dar când spunem asta, nu spunem că nu avem o responsabilitate. un nou tip de platformă … pe măsură ce mărimea noastră crește, credem că avem mai multă responsabilitate ".

Dar este o vedere incredibil de îngustă a ceea ce este o companie media. Definirea lui Sandberg a unei afaceri media pare a fi o organizație care angajează jurnaliștii și producătorii să facă știri. Dar companiile media sunt mai mult decât atât. Ele realizează conținutul, îl distribuie generând venituri de pe urma acestora.

Sandberg e greșit să spună că Facebook nu angajează jurnaliști. Compania a angajat fostul ancore NBC Campbell Brown în ianuarie pentru a conduce divizia de știri a companiei și a colabora cu alți jurnaliști pentru a maximiza utilizarea platformei Facebook.

De la abuzul de pe platforma Facebook, de la anunțurile false din Rusia care s-au răspândit la fel de recent ca filmările din Las Vegas de săptămâna trecută, arată o nevoie mai mare ca Facebook să se poată numi o organizație mediatică. Cu cât recunoaște mai repede Facebook, cu atât mai bine.