Grupul francez, care se autoproclama „mai puţin capitalist decât ceilalţi retaileri“, are dificultăţi pe piaţa locală încă din 2006. Mai mult, chiar de prin 2008 s-a auzit că ar fi de vânzare.
Care au fost însă cauzele pierderilor de peste 30 de milioane de euro din anii anteriori? Prima, au admis chiar oficialii francezi, a fost intrarea târzie pe piaţă. Compania Groupement des Mousquetaires a deschis primul magazin Interex din România, în 2002, la Ploieşti, în condiţiile în care Mega Image, de exemplu, era prezent pe piaţa autohtonă încă din 1995, iar Billa din 1999. O a doua cauză a fost alegerea unor spaţii nepotrivite pentru supermarketuri. Magazinul Interex din Constanţa, de exemplu – care de altfel a adus cele mai mari pierderi reţelei –, este localizat la ieşirea din oraş, lângă un pod. Cum spaţiile nu mai puteau fi schimbate, compania are în proprietate majoritatea imobilelor în care se află magazinele.
Interex, cu afaceri de circa 37 de milioane de euro în 2011, este al doilea retailer internaţional care pleacă din România. Anul trecut, turcii de la G’Market au ieşit de pe piaţa locală, după ce au vândut cele cinci magazine către Carrefour şi Mega Image.
An Cifra afaceri Profit/Pierdere
(mil. euro) (mil. euro)
2006 58 -2
2007 95 -4
2008 78,7 -3,2
2009 81,7 -4,7
2010 52,2 -6,1
2011 36,5 -15,5
Sursa: Ministerul Finanţelor