Serviciul de Informații Externe (SIE) a explicat că variantele de lucru ale legilor securității naționale sunt rezultatul consultărilor cu Administrația Prezidențială și cu Secretariatul General al Guvernului.
SIE subliniază că variantele de lucru ale legilor securității naționale sunt discutate cu Administrația Prezidențială
Mai precis, reprezentanții Serviciului de Informații Externe (SIE) au subliniat că variantele de lucru ale legilor securității naționale vor „parcurge procesele legislative prevăzute de lege”.
„În procesul de evaluare, revizuire și actualizare a actelor normative din domeniul securității naționale, Serviciul a fost consultat de Departamentul Securității Naționale din Administrația Prezidențială și de Secretariatul General al Guvernului, proiectele postate fiind variante de lucru rezultate din aceste consultări, ce urmează a parcurge procesele legislative prevăzute de lege”, a explicat SIE, potrivit informațiilor transmise de Umbrela Strategică.
De asemenea, SIE consideră că actualizarea legii sale de organizare și funcționare, Legea 1/1998, prin care este definit ca organul de specialitate al administrației publice centrale, cu competență generală în domeniul informațiilor externe pentru securitatea națională a României, este „un demers necesar și justificat de adaptare la realitățile curente, inclusiv prin raportare la dezideratele prevăzute în Strategia Națională de Apărare a Țării”.
SIE explică modificarea legii sale de funcționare
Totodată, SIE precizează și că modificarea legii sale de funcționare „se circumscrie” obiectivelor propuse prin Strategia Națională de Apărare a Țării pentru perioada 2020-2024, aprobată prin Hotărârea nr. 22 a ședinței comune a Senatului și Camerei Deputaților din 30 iunie 2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 574 din 1 iulie 2020”.
„Din perspectiva operaționalizării prezentei strategii naționale de apărare a țării, o condiție complementară tuturor celorlalte valori şi principii care au stat la baza elaborării acestui document programatic o reprezintă asigurarea unui cadru legislativ coerent şi aplicat, menit a contribui la consolidarea culturii de securitate şi modernizarea instituțiilor cu atribuții în domeniul securității naționale”, a explicat Serviciului de Informații Externe.
SIE a precizat și că Strategia Națională de Apărare a Țării consemnează că, deși „instituțiile sunt funcționale, reglementările în domeniul securității naționale au fost obiectul mai multor propuneri de modificare şi completare, fără finalitate concretă”, pentru „2020-2024 se impune adaptarea cadrului legislativ în domeniul securității, pentru a oferi instituțiilor naționale responsabile instrumentele necesare racordării prompte şi flexibilitatea de a gestiona provocările la adresa securității naționale”.