Din gama produselor chimice de constructii fac parte soluţiile pentru sigilări, lipiri, impermeabilizări, acoperişuri, reparaţii, ancorări şi aditivi de mortare şi betoane. Produsele chimice pentru construcţii destinate segmentului de retail au raportat vânzări mai mari cu 5%, de la an la an, începând cu 2008. Astfel, dacă în 2010 piaţa locală de profil ajungea la o valoare de 285 milioane de euro, în acest an va creşte la 300 de milioane de euro.
"Chiar dacă întreaga piaţă a suferit, încă din 2008, contracţii majore, segmentul de retail a crescut constant. Acest lucru se explică prin stoparea marilor proiecte de infrastructură şi construcţii din lipsă de finanţare, fapt ce a avut un impact negativ în valoarea întregii pieţe, cât şi prin orientarea consumatorilor finali spre reamenajări, lucru ce a dus la majorarea achiziţiilor din retail”, a declarat Petrişor Grindeanu, Business Unit Manager Distribution al Sika România.
Potrivit lui Grindeanu, segmentul retail reprezintă în acest an o treime din piaţa de produse chimice pentru construcţii, care va atinge în 2011 o valoare de 900 de milioane de euro, în scădere cu 5% comparativ cu anul trecut. Şi în 2010 piaţa de profil s-a contractat puternic, cu aproximativ 20%, ajungând la 950 milioane de euro, comparativ cu 2009 când se situa la 1,1 miliarde de euro.
În ceeea ce priveşte business-ul Sika România, reprezentantul companiei susţine că, în acest an, aproximativ 20% din cifra de afaceri va fi realizată de vânzările în retail, procentul urmând să crească la 25% în următorii doi ani.
"Pentru acest an mizăm pe afaceri de 3,4 milioane de euro doar din produsele vândute în retail, în timp ce cifra de afaceri totală a Sika România va ajunge la 17 milioane d euro, în creştere cu 10% comparativ cu anul trecut”, a mai spus Petrişor Grindeanu.
Acesta a adăugat că românii sunt mai conştienţi de importanţa amenajărilor pe care le realizează şi optează tot mai mult pentru produse de calitate care, deşi au un preţ uşor ridicat pe kg, aduc un cost mai mic pe metru pătrat, dar şi o durată de viaţă mai lungă a lucrării.
"Cu toate că valoarea coşului mediu de cumpărături a scăzut în 2011 comparativ cu anul trecut, observăm că majoritatea clienţilor sunt mai bine informaţi. Astfel, la alegerea produselor chimice pentru construcţii, românii se orientează preponderent în funcţie de brand, dar şi de recomandările meşterilor sau ale personalului din magazin”, a mai spus reprezentantul Sika.
Sika AG este o companie elveţiană activă la nivel global, care deserveşte piaţa materialelor chimice speciale pentru construcţii şi industrie, cu sediul în Baar. În prezent, Sika numără subsidiare în 74 de ţări şi aproximativ 13.500 de angajaţi la nivel global care asigură o legătură stabilă între clienţi şi companie şi garantează reuşita strategiei de afaceri.
Sika România, subsidiară a concernului elveţian, a fost înfiinţată în 2002, iar incepând cu luna iunie 2008 a dat în folosinţă fabrica de aditivi de la Braşov – prima unitate de producţie Sika din România.