Silvarom vrea să recâștige piețele externe. Primul pas a fost deja făcut

După mai mulți ani în care cifra de afaceri a producătorului de mobilă Silvarom a scăzut continuu, 2012 ar putea însemna o revenire doar dacă va fi relansat exportul.

„Nu cu mulți ani în urmă, societatea a realizat o cifră de peste 12 milioane de euro din export, ceea ce a însemnat 50% din cifra de afaceri.Întărirea bruscă a leului față de euro a rupt relațiile de export cu clienții tradiționali din Europa”, spune Ioan Mărginean, director economic al Silvarom. Potrivit lui, din cauza cursului leu/euro exportul a devenit nerentabil, iar încercările de reașezare a prețurilor de export cu circa 17% nu a avut nicio șansă de reușită. De atunci, Silvarom a început să meargă la toate târgurile internaționale de mobilă din Europa, în special în țările limitrofe, pentru a găsi noi clienți externi. Acum, primele semne încurajatoare pentru export vin din Ungaria, Serbia, Bulgaria, Ucraina și Germania. „Piața internă este serios afectată de puterea scăzută de cumpărare a populației, precum și de restricțiile privind achiziționarea de mobilier de către instituțiile publice. În 2012 ne așteptăm să depășim ultimul an de criză”, spune Mărginean. În prezent, vânzările companiei sunt susținute de cumpărătorii cu venituri mici și medii, care reușesc să aloce o parte din venituri pentru cumpărări de mobilă și de cei cu venituri mari care preferă mobila modernă.
În ultima perioadă, prin diversificarea producției de mobilier, Silvarom a găsit o nișă în mobilierul școlar și de birouri, care a însemnat peste 75% din vânzările anului 2011. Astfel, cifra de afaceri a crescut cu 25% în 2011, până la 5,23 miloane de euro. Pentru  2012, Mărginean spune că  afacerile ar putea să crească ușor dacă suprafețele imense de birouri și locuințe, construite până în prezent, vor fi mobilate, societatea fiind pregătită să facă față chiar și unor cereri mai mari.„Desigur, dorințele și perspectivele sunt legate și de o politică economică guvernamentală care să vină în sprijinul producătorilor și să contribuie la creșterea exportului românesc. În prezent, peste 30% din veniturile noastre merg către buget și fondurile speciale și numai 5% rămân  la noi”, detaliază el.
De a lungul anilor, la Silvarom s au realizat investiţii de aproximativ 20 milioane de dolari în modernizare, retehnologizare, igienizare, angajaţi – din surse proprii şi credite. Compania are trei fabrici, în cartierul Giuleşti din Capitală, dintre care una nefuncţională, întinse pe o suprafaţă de 75.000 metri pătraţi.