„Am 22 de ani de Nestlé, am crescut împreună cu compania, m-am dezvoltat împreună cu compania. La început eram o mână de oameni și am ajuns o echipă de peste 550, în multe domenii cu zece divizii. Am avut experiențe internaționale, m-am întors, pentru mine este o evoluție frumoasă în timp și carieră”, a declarat Silvia Sticlea.
„Nestlé este o companie axată pe zona de sustenabilitate. Avem foarte multe programe, angajamente de emisii zero de carbon, pe partea de folosirea plasticului reutilizabil, investiții în agricultura regenerativă. Avem programe de educație în școli prin care învățăm copiii prin cărți sau filmulețe cum să economisească apa, energia și despre risipa alimentară. Am lansat pentru părinți NutriPorția și VeggiePorția”, continuă Country Managerul.
Creștere de 11,1% în primele nouă luni ale anului
„Într-o perioadă cu o dinamică aparte, pe o piață volatilă, am reușit să înregistrăm o creștere de 11,1%, iar diviziile noastre au dovedit reziliență și determinare de a aduce noutăți pe segmentele lor și de a continua drumul spre atingerea obiectivelor de sustenabilitate”, a declarat Silvia Sticlea despre primele nouă luni ale anului 2022. Compania a depășit în 2021 pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri, raportând venituri de 1,1 miliarde de lei, în creștere cu 18% față de anul 2020. Se pare că acest trend continuă.
Proiectele și planurile Nespresso
Nespresso operează ȋn mod direct ȋn Romȃnia, ca Divizie a Grupului Nestlé, din 2015. Aceasta gestionează două segmente de business: segmentul Business to Business – unde oferă soluții de cafea pentru companii cu sedii de birouri și companii din sectorul Premium HoReCa și segmentul Business to Consumer – cu soluții de cafea pentru acasă, comercializate prin propria rețea de magazine din București și din țară și prin intermediul magazinului online. Ȋn prezent sunt opt magazine Nespresso: cinci în București și câte un magazin ȋn Cluj, Timișoara și Brașov. Pentru distribuția espressoarelor, Nespresso colaborează cu partenerii de producție Krups și DeLonghi. Ȋn anul 2018, Nespresso a introdus propria infrastructură de colectare și reciclare a capsulelor de cafea utilizate – iubitorii cafelei Nespresso pot aduce capsulele utilizate ȋn magazine sau le pot trimite prin curier, fără niciun cost, atunci cȃnd efectuează o nouă comandă de cafea.
Anul 2022 a marcat o bornă foarte importantă pentru Nespresso. Simbol pentru industria cafelei de cea mai înaltă calitate, Nespresso a construit un model de afaceri responsabil și a obținut certificarea B-Corp ȋn luna aprilie a acestui an. Mai mult, Nespresso și-a atins obiectivul ca fiecare ceașcă de cafea – atât din gama pentru acasă, cât și din gama profesională – să aibă o amprentă de carbon neutră, obiectiv realizat atȃt prin inițiative de reducere a gazelor cu efect de seră generate de activitatea companiei, cȃt și prin inițiative de compensare realizate ca parte din proiecte de anvergură relevante. Compania ȋși atinsese deja pe plan global obiectivul de a neutraliza amprenta de carbon generată de procesele operaționale (categoriile 1 şi 2) încă din 2017, iar în ultimii doi ani și-a îndreptat eforturile către neutralizarea emisiilor de carbon care apar ca urmare a operațiunilor logistice și în ciclul de viață al produselor (categoria 3).
„Anul 2022 a fost unul de referință pentru noi, ȋntrucȃt am obținut certificarea B-CorpTM și ne-am atins obiectivul ca fiecare ceașcă de cafea – atȃt din gama pentru acasă cȃt și din gama profesională – să aibă o amprentă de carbon neutră. Ȋn 2023 vom continua să ne consolidăm prezența în Cluj și Timișoara și vom implementa servicii noi în zona de e-commerce şi livrare. Analizăm de asemenea și oportunități de extindere ȋn noi orașe. Nu ȋn ultimul rȃnd ne vom concentra acțiunile pentru promovarea sistemului Vertuo: avȃnd ȋn vedere noutatea tehnologiei vrem să îl facem cunoscut printre iubitorii de cafea din România.
Am observat cum preferințele românilor s-au schimbat foarte mult în ultimii 7 ani – evoluând de la cafeaua preparată “la ibric” spre cafeaua espresso, lungo şi reţetele de cafea cu lapte, ȋn prezent aproape trei sferturi dintre cafelele consumate fiind “mari”, peste 80ml. Sistemul Vertuo vine așadar în întâmpinarea preferințelor iubitorilor de cafea din România cu una dintre cele mai variate game de cafele și dimensiuni ale ceștii, remarcȃndu-se totodată prin stratul generos de cremă densă”, spune Ana-Maria Doxan, Business Executive Officer Nespresso.
Proiectele și planurile Nestlé Professional
Nestlé Professional este expertul Nestlé în domeniul consumului în afara casei, oferind soluții personalizate de băuturi calde și reci pe bază de cafea și produse culinare unei game foarte largi de clienți: restaurante, localuri de tip fast-food, cafenele, spitale, birouri. Nestlé Professional lucrează cu branduri precum NESCAFÉ, Nestlé Docello, MAGGI®, ROASTALIER™ by NESCAFÉ și GARDEN GOURMET®. Nestlé Professional închiriază clienților săi aparate de cafea Table Top, aparate de cafea Vending, espressoare Barista, aparate ROASTALIER™ și comercializează cafea boabe și solubilă, sosuri desert și produse MAGGI®. Divizia Nestlé Professional are aproximativ 10.000 de aparate în România.
Nestlé a urmat mereu tendințele și a ținut cont de dorințele consumatorilor pentru o dietă echilibrată, astfel că a apărut ideea unei game de produse GARDEN GOURMET® 100% de origine vegetală. Nestlé Professional a lansat pe piața din România patru produse de origine vegetală GARDEN GOURMET® – Sensational Burger, Fillet Pieces, Vegan Nuggets și Vegan Schnitzel. Aceste produse sunt disponibile pentru sectorul HoReCa, dar pot fi achiziționate și direct de către consumatori în cadrul rețelei Metro Cash & Carry.
“Divizia noastră Nestlé Professional are o abordare centrată pe operatorul din zona HORECA, fiind un business B2B, lucrăm alături de distribuitori dedicați atât în zona de soluții de cafea, cât și soluții culinare pentru satisfacerea nevoile consumatorilor finali. Preocuparea noastră față de consumatori și mediu e continuă, atât în privința ingredientelor folosite, cât și a ambalajelor utilizate, inovând în permanență pentru a le face cât mai prietenoase cu mediul și a putea fi reciclate cu ușurință.
Estimăm că produsele alternative pe bază de plante reprezintă în medie 3% din preparatele servite în industria HoReCa, cu un potențial de creștere foarte mare. Credem că în următorii 5 ani produsele alternative pe bază de plante pot ajunge la peste 20% din totalul preparatelor servite. Prin urmare, dacă ar fi să rezum în câteva cuvinte activitatea diviziei noastre în România, aș spune: grijă pentru consumatori, soluții pentru partenerii de business și inovație”, declară Ovidiu Tunaru, Business Executive Officer Nestlé Professional.
Consumul de cereale din România, sub media europeană
Divizia Cereal Partners Worldwide CPW din România aduce pe piață o multitudine de sortimente: de ciocolată, cu miere sau căpșuni, cu iaurt sau cu arahide, câte un sortiment pentru fiecare membru al familiei – Nestlé Nesquik, Chocapic, Nestlé Cookie Crisp, Nestlé Honey Cheerios, Cini Minis, Lion, Fitness, Nestlé Corn Flakes și Nestlé Cheerios Ovăz.
„Consumul (de cereale n.r.) per capita este destul de scăzut în România, uitându-ne la consumul din jurul nostru. Tinde unde la 1 kg per/capita pe an la noi în țară, foarte puțin, doar vecinii din jurul nostru au cel puțin 30-50% peste noi. Dacă ne uităm puțin mai în vest, consumul per capita ajunge și la 5-8 kg/per capita. Noi suntem la început (ca țară n.r.), încercăm să ducem categoria asta cât mai sus și să le explicăm oamenilor ce înseamnă consumulul de cereale, care sunt avantajele sale”, explica Nicolae Iacob, Business Executive Officer CPW.
„CPW, în categoria de cereale și batoane pentru mic dejun, are un trend crescător pe cotele de piață atât în volum, cât și în valoare. Suntem lideri de piață în categoria de cereale pentru mic dejun pe 2 segmente: Kids & Teens și Adulți, ocupând un puternic loc 2 în segmentul All Family. În categoria de batoane, suntem de departe lideri de piață, cu o sortimentație variată, având o impresionantă cotă de piață atât în volum cât și în valoare.
Pentru noi, calitatea produselor noastre este un pilon esențial în planul de dezvoltare. Facem constant îmbunătățiri de rețete, reducând considerabil, de-a lungul anilor, cantitatea de zaharuri și sare și crescând cantitatea de cereale integrale din întreg portofoliul nostru, venind în întâmpinarea consumatorilor cu produse îmbunătățite continuu, cât și cu produse noi, inovatoare”, afirmă Nicolae Iacob, Business Executive Officer CPW.