Prezent la conferința organizată de CAPITAL, cu tema: ”Industria de componente auto din România, motor de dezvoltare economică”, Simion a prezentat câteva puncte la care ar trebui să fie atenți producătorii de component auto.

–        Îmbunătățirea fluxurilor de numerar – “cash is king”. Nu mai e vorba de nivel profit ci de cât numerar ai. Presupune colectarea creanțelor de la clienți dar mai ales de la stat. Cel mai adesea în relația cu statul, contribuabilul spune ca statul trebuie să îi dea TVA, de exemplu înapoi. Dar statul nu are bani și întârzie plîțile. În industria auto e o mare problemă.
 
–        Optimizarea costurilor – cea mai importantă probabil pe agenda unui lider. Nu e vorba de reducere costuri ci de a avea efect maxim cu efort minim. Adesea vă uitați din punct de vedere operațional dar trebuie văzut și costul fiscal. Marile companii nu sunt preocupate în special de nivelul taxelor ci de stabilitatea sistemului fiscal. Noi avem cote atractive de impunere, dar aplicarea e proastă și crează probleme. Concurența fiscală neloială este adevărata problemă în România. Unii plătesc, alții nu. La optimizare costul fiscal este problema directorului financiar? De cele mai multe ori costurile fiscale mari vin din cauza nearmonizării deciziilor intracompanie.

–        Reducerea poverii administrative – În România asistăm la schimbări legislative greu de stavilit. Cât de tare trebuie să fii ca să reziști la această avalanșă de modificări. În România erau peste 400 de taxe în 2009. Au scăzut până pe la 250. Atat. Evaziunea în domeniul TVA este un flagel greu de stavilit și statul încearcă să se protejeze.

Constantin Stroe: Piața auto este catastrofală. Timbrul de mediu ne-a distrus

Vosganian: Populismul clasei politice împiedică un timbru de mediu corect