Un studiu realizat de Universitatea Alabama din Birmingham scoate la iveală faptul că simptomele de infectare cu noul coronavirus în rândul copiilor sunt complet diferite față de cele din rândul adulților. Cum poate fi diagnosticată boala?
Studiul realizat de Universitatea Alabama din Birmingham, a demonstrat faptul că, majoritatea copiilor infectaţi cu virusul SARS-CoV-2 nu prezintă simptome tipice, ceea ce face ca aceştia să fie diagnosticaţi mai greu. De menționat este faptul că, în cadrul studiului au fost examinate simptomele pentru 12.306 copii cu test confirmat de laborator, scrie Agerpres.
Astfel, potrivit rezultatelor, numai unul din cinci copii şi-a pierdut gustul sau mirosul sau a avut febră. De cealaltă parte, 15,6 la sută dintre aceştia prezentau şi tuse, în coparaţie cu adulţii, unde acestea sunt simptomele cele mai pregnante.
De menționat este faptul că, 14% dintre copii au avut simptome gastro-intestinale şi 8% erupţii cutanate, iar mai puţin de 5 la sută au avut dureri de cap, simptome care nu sunt foarte întâlnite în cazul unei infectări cu noul coronavirus la adulți.
Totodată, studiul mai arată că în contextul în care nu prezintă simptome la fel de puternice precum adulţii, copii ar trebui monitorizaţi mai atent şi ar trebui testaţi periodic, atât ei, cât şi adulţii din preajma lor.
Testele de COVID sunt necesare în școli
Pentru a putea fi ținută sub control situația, este ncesară testarea copiilor în școli, chiar dacă aceștia nu au simptome. În acest context, ministrul Educaţiei Sorin Cîmpeanu preciza la începutul lunii aprilie că, în 8 săptămâni de şcoală, au fost folosite mai puţin de 2% din numărul total de teste antigen rapide puse la dispoziţie pentru testarea în şcoli, cauzele fiind lipsa personalului medical şi faptul că mulţi părinţi le consideră invazive şi traumatizante şi nu-şi dau acordul pentrui testarea copiilor.
Totodată, trebuie menționat faptul că în România, testarea elevilor se face doar dacă aceștia prezintă simptome de COVID.
„Soluţia este utilizarea unor teste non-invazive care înlătură cele 2 neajunsuri (nevoia de administrare de către personal medical şi reticenţa părinţilor cu privire la exprimarea acordului absolut necesar pentru elevii minori)”, atrăgea atenţia ministrul Educaţiei.
De cealaltă parte, la finele lunii aprilie, ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă anunța că testarea cu teste rapide antigen clasice, prin exudatul nazo-faringian, „rămâne opţiune pentru copiii care merg la şcoală”.
Reacția ministrului a venit după ce specialiştii INSP au transmis că „rezultatul pozitiv al unui test în salivă necesită confirmare prin retestare, fie prin metoda Real Time PCR, fie prin retestare rapid antigenică”.
Sursă foto: INQUAM Photos, Virgil Simonescu