La o privire asupra acestei simulări, observăm diferențe semnificative între procentele de taxare aplicate pentru aceleași sume brute.
De exemplu, un salariat cu un venit brut de 5.000 de lei rămâne cu o sumă netă de 2.925 de lei, ceea ce înseamnă o rată de impozitare de 42%. Pe de altă parte, un PFA percepe o sumă netă mai mare – 3.308 lei, cu o rată de impozitare de 34%. Interesant este că, pentru aceeași sumă brută, un SRL taxat la microimpozit de 1% are cel mai mare net de 3.457 lei.
Această diferență devine și mai pronunțată la venituri mai mari
La un venit brut de 20.000 de lei, un salariat rămâne cu 11.700 lei (o impozitare de 42%), în timp ce un PFA păstrează 15.030 lei (o impozitare de 25%). Un SRL cu microimpozit de 1% are parte de cel mai avantajos tratament fiscal, cu un net de 16.459 lei și o rată de impozitare de doar 18%.
Aceste cifre sunt esențiale pentru înțelegerea impactului impozitelor asupra veniturilor din diferite surse.
Este de remarcat că, în timp ce taxarea pentru salariați rămâne relativ constantă, procentul de taxe scade pentru PFA-uri și SRL-uri pe măsură ce venitul brut crește. Aceasta poate sugera o strategie fiscală destinată să sprijine creșterea și scalarea afacerilor mici și mijlocii.
Privind înainte, simulările de taxe pentru 2024 ridică întrebări importante despre cum vor evolua strategiile fiscale în România. Vom asista la o migrație a forței de muncă către forme de organizare mai independente? Cum vor răspunde companiile și angajații la aceste modificări? Și, poate cel mai important, cum vor echilibra autoritățile nevoia de venituri bugetare cu stimularea creșterii economice?
Pentru răspunsuri și analize aprofundate, rămâneți conectați la actualitățile fiscale și economic-financiare ale anului 2024.
Sursa aici!