Negocierile cu conducerea Metrorex, prelungite până pe 31 octombrie
Marian Artimon a explicat că solicitau o indexare, nu o creștere salarială, ci o ajustare conform ratei inflației și salariului minim european, cu care se lăudau în cadrul OCDE la nivel european. Artimon a subliniat că atunci când era vorba de a oferi aceste beneficii cetățenilor și angajaților, uitau să le acorde.
De asemenea, a menționat că există o lege care prevede un anumit nivel de salarizare pentru personalul feroviar, în funcție de salariul minim brut pe economie. Astfel, a subliniat că, având în vedere că acesta a crescut cu 1.050 de lei, salariile lor ar fi trebuit să fie ajustate în mod similar cu 1.050 de lei.
„(…) Noi nu ne certăm pe prostii, noi vrem banii care ni se cuvin, pe care sunt obligaţi de lege să ni-i dea: adică o indexare, nu e o creştere salarială, e o indexare cu rata inflaţiei şi cu salariul minim european cu care ne lăudăm atât de tare când ne ducem la OCDE la nivel european, şi când este să le dăm la cetăţeni, la salariaţi, uităm să-l dăm. Avem o lege care spune că statutul personalului feroviar are un anumit nivel de salarizare în funcţie de salariul minim brut pe economie. Atâta timp cât ăla a crescut cu 1.050 de lei, trebuia să ne crească cu 1.050 de lei şi nouă”, a declarat el.
O nouă rundă de negocieri va avea loc luni
Marian Artimon a menționat că luni, la ora 11:00, este programată o nouă rundă de negocieri cu conducerea Metrorex. El a subliniat că situația actuală reprezintă un „abuz în serviciu”.
„Noi le-am propus o nouă rundă de negocieri mâine (luni, 28 octombrie – n.r.), la ora 11:00, la sediul Metrorex şi trebuie să ne confirme. Până pe 31 am dat o prelungire. Sperăm să ne înţelegem. Mai avem câteva chestii de pus la punct şi să înţeleagă că ei sunt obligaţi de lege să dea aceşti bani. Dacă nu-i dau, e abuz în serviciu. Nu cred că vor la puşcărie pentru că nu vor să respecte o lege”, a afirmat Marian Artimon.
Președintele USLM a mai precizat că, în cazul în care negocierile nu au succes, sindicaliștii de la metroul din București ar putea intra în grevă în termen de maximum trei săptămâni. Această acțiune ar putea coincide cu împlinirea a 45 de ani de la inaugurarea primului tronson al Metrorex, care a avut loc pe 19 noiembrie 1979.
„Dacă nu ne înţelegem, ne apucăm de pichetări, mediere, consultare şi, dacă tot nu ne înţelegem, în maximum trei săptămâni putem să ajungem şi la greva propriu-zisă. Pe 19 noiembrie Metrorexul face 45 de ani de activitate şi noi am mai sărbătorit zilele de la momentul în care am dat în exploatare metroul prin grevă. Noi sperăm totuşi, fiind o vârstă frumoasă, 45 de ani, să reuşim să facem ceva frumos pentru publicul călător”, a spus el.
O grevă generală a Metrorex, din ce în ce mai probabilă
Amintim că angajații Metrorex se pregătesc pentru o grevă generală care ar putea cauza paralizarea traficului rutier în Capitală, având în vedere că negocierile repetate nu au avut rezultate pozitive.
Se estimează că greva ar putea fi declanșată luna viitoare. În acel moment, lucrătorii de la metrou trebuiau să decidă dacă vor începe protestul sau dacă vor oferi o ultimă șansă negocierilor, în ciuda faptului că cererile lor au fost constant respinse. Această situație a apărut după ce contractul colectiv de muncă a expirat pe 1 octombrie.
În acel moment, sindicaliștii au primit mandatul de a negocia un nou contract, care ar fi adus beneficii semnificative pentru angajați, însă aceste negocieri nu s-au încheiat cu succes. Mai multe puteți citi aici.