Sindicalistii de la Petrom isi fac post de televiziune

Total, Asociatia Salariatilor din SNP Petrom investeste in televiziune si lanseaza Alpha TV, un post de televiziune cu programe dedicate bucurestenilor. Alpha TV Bucuresti este doar unul dintre posturile retelei de televiziune cu acelasi nume, care detine in tara alte 15 posturi locale TV si opt de radio, si pe care salariatii Petrom au cumparat-o. Reteaua Alpha TV a inceput sa se dezvolte inca din 1 martie 1990, sub conducerea lui Ion Eftime, Alpha Pitesti fiind primul post de televiziune priva

Total, Asociatia Salariatilor din SNP Petrom investeste in televiziune si lanseaza Alpha TV, un post de televiziune cu programe dedicate bucurestenilor. Alpha TV Bucuresti este doar unul dintre posturile retelei de televiziune cu acelasi nume, care detine in tara alte 15 posturi locale TV si opt de radio, si pe care salariatii Petrom au cumparat-o. Reteaua Alpha TV a inceput sa se dezvolte inca din 1 martie 1990, sub conducerea lui Ion Eftime, Alpha Pitesti fiind primul post de televiziune privata din Romania postdecembrista. Pentru reteaua Alpha TV lucreaza in prezent 207 angajati, iar cheltuielile lunare ale retelei se ridica la 140.000 de dolari. Licenta pentru postul local bucurestean este obtinuta pe societatea Global Video Media.De ce investesc salariatii TV in media, mai ales ca amortizarea unor posturi de radio sau de televiziune se intinde pe cativa ani? „Consider ca mass-media este o afacere in Romania, in prezent si pe termen lung”, a justificat Liviu Luca, reprezentantul salariatilor Petrom. El nu exclude intrarea in politica la un moment dat. „In principiu nu doresc sa intru in politica. Daca depinde numai de mine, nu intru in politica. Deocamdata reprezint salariatii membri de sindicat din Petrom”, a mai spus Liviu Luca.Cu o investitie de aproximativ 1,5 milioane de dolari, in primul an, Alpha TV Bucuresti se va centra pe viata Capitalei. „Din ora in ora vor fi stiri despre Bucuresti, iar zilnic, dimineata, va fi difuzata o emisiune dedicata unei primarii”, spune Sorin Rosca Stanescu, directorul ziarului Ziua si al noului post de televiziune. In fiecare seara va fi difuzata o ancheta, iar la ora 22.00 emisiunea „Bucurestii de alta data”. Seara este programata zilnic emisiunea „Dezvaluirea de la miezul noptii”. Principalul jurnal de stiri va fi difuzat la ora 20.00. Victor Roncea si Anca Alexandrescu sunt printre realizatorii postului, care il va avea ca director de programe pe ziaristul Aristotel Bunescu. Postul bucurestean va fi intr-un continuu schimb de programe cu posturile din tara.Obiectivele de audienta ale postului vizeaza un rating de 3% pe Bucuresti dupa sase luni, ceea ce inseamna, in medie, aproximativ 58.000 de telespectatori pe minut. Incasarile din publicitate sunt estimate in primul an la 200-300 de mii de dolari. Vanzarile se vor face prin regia de publicitate Splendid Media. Clientii de la care se asteapta alocarea unor bugete pe Alpha TV Bucuresti sunt, spune Sorin Rosca Stanescu, companiile direct legate de Capitala, precum marile complexe comerciale si chiar primariile.
Alpha TV va lansa si un post pentru judetul Ilfov
Pentru inceput, postul va emite cateva ore zilnic, din studiourile amenajate in zona statuii Aviatorilor. Alpha TV urmeaza sa-si amenajeze alte studiouri intr-o cladire de 10.000 de metri patrati, langa Bucuresti, unde va functiona si un alt post TV al grupului, aflat in faza de proiect. Alpha TV Ilfov va fi lansat in primavara, conform lui Sorin Rosca Stanescu, cu o investitie de aproximativ 1,5 milioane de dolari. „Am constatat ca exista multi oameni care lucreaza in Bucuresti si stau in Ilfov sau invers”, explica presedintele retelei.Piata bucuresteana este „ochita” de un alt proiect de televiziune. Pe frecventa postului mu-zical Atomic TV va intra, in Bucuresti, Metropolitan TV, orientat tot pe viata urbei. In trecut, B1 TV s-a pozitionat initial ca post local, dar ulterior specificul postului a alunecat pe un format generalist.

Bazar
Zapp incomodeaza concurenta
Ultima reclama TV pentru Zapp, cu o factura de telefon mobil imensa (la propriu) care arata diferenta fata de preturile mici tarifate de Zapp, a tulburat apele in lumea publicitatii. CNA a cerut posturilor TV sa opreasca difuzarea spotului pana la modificarea lui. Motivul: reclama continea insemne ce trimiteau direct la concurentii Connex (adresa de pe plic era verde) si Orange (timbrul portocaliu cu scris alb). Decizia CNA a venit la solicitarea Consiliului Roman pentru Publicitate.
Silviu Prigoana a cesionat majoritatea actiunilor Realitatea TV
Patronul de la Realitatea TV, Silviu Prigoana, a cesionat 55% din actiunile societatii Realitatea Media (detinatoarea licentei de emisie) firmei Elvetiene Bluelink Comunicazioni. Potrivit lui Prigoana, firma elvetiana este divizia de comunicatii a unui fond de investitii, dar nu a precizat numele acestuia. El spune ca, in schimbul actiunilor cesionate, firma elvetiana va investi in urmatoarea perioada 22 de milioane de dolari in proiecte comune cu partea romana, incluzand activitatile de media si comunicatii. Investitiile in media urmaresc dezvoltarea a sapte noi canale de televiziune specializate, pentru care Silviu Prigoana a obtinut deja licentele audiovizuale.Societatile pe care a obtinut licentele spun totul despre specificul viitoarelor posturi: Canal Film (filme si productii romanesti), Latino Media (telenovele si muzica), Indian Media (muzica si filme indiene), Desene Animate, Eros Media (productii erotice) si Extrem Media (Sport Extrem).