La acest document au aderat Blocul Naţional Sindical, Federaţia Naţională Feroviar Mişcare Comercial, Federaţia Naţională a Sindicatelor din Transporturi, Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare şi Aeroportuare şi Federaţia "Automobilul Românesc".
"Prezenţa noastră astăzi, aici, în stradă, reprezintă forma prin care noi, reprezentanţii lucrătorilor din transporturile din România (lucrători în Calea Ferată din România, din companii cu capital de stat sau privat, lucrători din majoritatea operatorilor portuari din România, lucrători din aeroporturile din România, lucrători din companii care se ocupă de construcţia şi administrarea autostrăzilor din România), cât şi reprezentanţi ai lucrătorilor din companii producătoare de automobile, autovehicule şi alte mijloace de transport (lucrători din Dacia – Renault, Ford, etc) ne exprimăm nemulţumirea şi îngrijorarea faţă de modul în care Guvernul României, cât şi în special Ministerul Transporturilor îşi exercită atribuţiile în vederea punerii în aplicare a unor elemente cheie cuprinse în Strategia Naţională de Apărare a Ţării pentru perioada 2015 – 2019", se precizează în scrisoarea deschisă.
Conform sindicaliştilor "instituţia cheie în implementarea acestor proiecte, Ministerul Transporturilor, este o instituţie profund alterată funcţional, coruptă şi suprapopulată cu personal care în marea sa majoritate nu are pregătirea necesară de profil.
Reprezentanţii din industria auto şi din cea de transporturi consideră că în sectorul feroviar există o întârziere a finanţării proiectelor de reabilitare a infrastructurii publice, feroviare, din perspectiva exerciţiului financiar 2014 – 2020 al Uniunii Europene.
De asemenea, în sectorul portuar există "amânarea nejustificată a încheierii contractelor de concesiune/în închiriere", fapt ce generează "lipsă de investiţii, instabilitatea locurilor de muncă, sărăcie şi, nu în ultimul rând, concedieri în rândul lucrătorilor portuari".
"Elaborarea netransparentă şi abuzivă a Master Planului Portului Constanţa în laboratoarele unor grupuri de interese, fără consultarea comunităţii portuare; acest document previzionează schimbarea majoră a destinaţiei portului Constanţa din corp comercial în port turistic, cu afectarea semnificativă a rolului strategic comercial pe care l-ar fi putut avea acest port ca principală poartă cu intrare a fluxurilor comerciale din Asia şi Orientul apropiat către Uniunea Europeană", se arată în documentul sindicaliştilor.
Totodată, în ceea ce priveşte industria de automobile, autovehicule şi mijloace de transport, protestatarii susţin ca prioritare "finalizarea lucrărilor la autostrada Sibiu – Piteşti, dar şi identificarea de resurse financiare în vederea lansării în execuţie a autostrăzii Craiova – Piteşti".
"(…) pentru a crea premisele unei reechilibrări economice şi sociale, în vederea ieşirii din sărăcie a regiunii Sud-Vest Oltenia, considerăm prioritară ameliorarea infrastructurii rutiere şi feroviare din această regiune şi în mod special a rutei de cale ferată Arad – Timişoara – Craiova – Bucureşti. De asemenea, cerem ca pe lista de priorităţi investiţionale a României să figureze nu doar la nivel de intenţii, reabilitarea celei mai ieftine căi de transport de care poate beneficia România – Dunărea", se precizează în scrisoarea deschisă.
Sindicaliştii din industria de autovehicule şi subansamble auto, respectiv cei din transporturi, protestează joi în faţa Palatului Cotroceni, nemulţumiţi de lipsa investiţiilor din cele două sectoare de activitate precum şi de nivelul salariilor şi de condiţiile de lucru.
Protestul a început la ora 11,00 şi urmează să se încheie în jurul orei 14,00.
SURSA: Agerpres