Săptămâna de lucru de patru zile este inimaginabilă
Săptămâna de lucru de patru zile este inimaginabilă, spun sindicaliștii germani. Joi, pe 5 septembrie, cel mai mare sindicat din Germania, membru al consiliului de supraveghere al Volkswagen, a transmis că va explora toate opțiunile pentru a găsi alternative la amenințările constructorului auto privind închiderea fabricilor.
Printre soluțiile luate în considerare se numără și implementarea unei săptămâni de muncă de patru zile, conform Reuters.
Thorsten Groeger, șeful IG Metall pentru regiunea Saxonia Inferioară, unde se află sediul Volkswagen, a declarat că acordul privind securitatea locurilor de muncă, implementat în 1994, a fost creat special pentru a ajuta producătorul auto în perioade dificile și nu ar trebui să fie abandonat în momente de criză.
Cu toate acestea, Christiane Benner, președintele IG Metall la nivel național, a menționat că este imposibil să se prezinte propuneri detaliate fără informații suplimentare despre soluțiile propuse de companie.
„Avem nevoie de idei avangardiste despre unde poate fi găsit potențialul”, a spus ea.
„VW a mai supraviețuit situațiilor dificile”, a adăugat Benner.
Conducerea Volkswagen a avut o întâlnire cu angajații miercuri, subliniind importanța de a-și asuma „responsabilitatea comună” pentru a remedia situația dificilă cu care se confruntă gigantul auto german, conform CNBC.
Întâlnirea a avut loc la scurt timp după ce producătorul auto a indicat că nu mai poate exclude posibilitatea închiderii fabricilor din Germania, o măsură care fusese anterior considerată improbabilă.
Volkswagen intenționează să închidă două fabrici din Germania
Volkswagen a informat luni comitetul său de întreprindere despre planurile de închidere a două fabrici germane – una de automobile și una de componente. Această decizie a stârnit indignarea reprezentanților personalului și a politicienilor, iar lucrătorii au protestat și s-au adunat la Wolfsburg pentru a asculta declarațiile conducerii.
Planurile de închidere reprezintă o problemă semnificativă pentru cancelarul german Olaf Scholz, al cărui guvern se află sub presiune crescută după pierderea alegerilor din landul Thuringia în fața Alternative für Deutschland. Acest rezultat a marcat prima dată când un partid de extremă-dreapta a câștigat alegerile într-un stat din perioada nazistă.
În 2023, Volkswagen a ocupat locul al doilea în clasamentul mondial al vânzărilor de vehicule, după Toyota din Japonia. VW este emblematică pentru industria auto germană, care a fost un pilon important în economia acestei țări și a făcut din Germania inima industrială a Europei. În prezent, VW are 300.000 de angajați în Germania, dintr-o forță de muncă globală de 650.000.
Cu toate acestea, Volkswagen și alți rivali europeni au adoptat cu întârziere mașinile electrice, ceea ce i-a dezavantajat, având în vedere că rivalii din China își vizează Europa cu modele mai ieftine.
Arno Antlitz, directorul financiar al Grupului Volkswagen, a afirmat că producătorul auto dispune de „un an, poate doi ani, pentru a redresa situația”. Sindicatul IG Metall a indicat că nu exclude posibilitatea organizării de greve și a precizat că nu vede niciun motiv pentru a reduce cererile salariale în cadrul negocierilor planificate.