Pe 15 decembrie, surse din cadrul uzinei Ford au dezvăluit pentru Capital că atât sindicatele cât și angajații se află sub presiune în urma prezentării unui document prin care patronatul își amenința angajații cu stoparea transferului impozitelor de la angajator la angajat și chiar cu o ofertă salarială mult redusă în cazul în care un nou contract colectiv de muncă (CCM) valabil doi ani nu va fi semnat în condițiile impuse de conducerea companiei. Ei bine, la nici o săptămână după acest incident, Sindicatul Ford Automobile Craiova și-a anunțat membri că liderul său a fost suspendat pentru 30 de zile în urma unei ședințe la care au participat 25 de lideri ai angajaților.
Conform documentului, șefa sindicatului, Maria Manea, a fost demisă – la doar două luni după numire !!! – pentru „acțiuni antisindicale”. Printre acestea, semnatarii documentului menționează întocmirea unui buletin de informații al sindicatului împreună cu directorul de resurse umane și transmiterea lui prin rețeaua angajatorului, refuzul repetat de a întocmi liste cu cei care acceptă sau nu propunerea angajatorului în privința CCM, susținerea punctului de vedere al angajatorului în ședințe și nerespectarea unei hotărâri a sindicatului care prevedea angajarea unui casier.
Drept al membrilor de sindicat, suspendarea liderului vine însă într-un moment foarte sensibil pentru uzina Ford și angajații săi. Pe deoparte patronatul și sindicatul se află în plin proces de negociere a Contractului Colectiv de Muncă (CCM), pe de alta, ca orice companie din România, Ford este sub presiune din cauza trecerii impozitelor de la angajator la angajat fără a afecta competitivitatea, iar peste toate acestea, uzina din Craiova trebuie să producă în ritm alert masa critică de mașini necesare lansării modelului EcoSport pe piețele din toată Europa.
Citește și: