Din punct de vedere economic și al construcției, singura autostradă viabilă între Moldova și Transilvania este A13 Brașov - Bacău. Aceasta va avea 160 de km iar costurile de execuție sunt estimate la aproximativ 11 milioane de euro/kilometru.
Singura autostradă viabilă, din punct de vedere economic și al construcției, între Moldova și Transilvania este A13 Brașov – Bacău. A13 va fi gata în șase ani, după 24 de luni în care se vor face studiul de fezabilitate și proiectul tehnic.
Autostrada Brașov – Bacău va avea 160 de km, iar costurile de execuție sunt estimate la aproximativ 11 milioane de euro pe kilometru.
Drumul dintre Braşov şi Bacău străbate cea mai mică altitudine şi este cea mai scurtă dintre cele trei variante de traversare a Carpaților.
„Dificultăţile sunt multiple, de la alunecări de teren la tunele posibile, la viaducte foarte mari, însă ea beneficiază și de o porțiune cât se poate de lipsită de probleme la început, de la Brașov către Oituz. Brașov – Bacău traversează Carpații la cea mai joasă altitudine și este cea mai scurtă autostradă care leagă Moldova de Transilvania”, a declarat proiectantul Mihail Stanciu
Autostrăzile unesc oameni
„Autostrada A13 va transforma Bacăul în HUB-ul regional al transporturilor: aici se vor intersecta viitoarele A7 Ploiești – Bacău – Pașcani și A13 Bacău – Brașov.
Ora exactă a traficului rutier de marfă și al transporturilor de persoane se va da, în Moldova, de la Bacău”, a spus deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor și organizator al conferinței „A13, factor de dezvoltare a Moldovei”, organizate la sala de ședințe a Consiliului Județean.
„Autostrăzile unesc regiuni și orașe, dar mai presus de orice unesc oameni. Dacă înțelegem să fim uniți și să susținem, exclusiv, A13 Bacău – Brașov, această autostradă va deveni o certitudine peste câțiva ani”, a adăugat fostul ministru.