Conform memorandumului, vor fi instalate câte două sisteme de acces cu card pentru fiecare punct de intrare din Senat, unul pentru intrare și unul pentru ieșire. Acestea vor fi montate la accesul B3, A1 și, dacă va fi posibil, la A3-S2 Izvor. Sistemul va include 700 de carduri de acces și licențele necesare pentru utilizare.

A fost aprobată instalarea unui sistem de acces electronic în Senat

Datele vor fi transmise printr-un SIM special multi-rețea, care va selecta automat cea mai stabilă conexiune pentru a asigura fiabilitatea sistemului.

Unitățile de control ale fiecărui punct de acces vor putea stoca informații pentru până la 5.000 de utilizatori unici și vor înregistra până la 20.000 de evenimente, chiar și în absența conexiunii cu serverul central.

Sistemul va afișa personalului SPP datele fiecărui angajat la momentul autentificării, inclusiv detalii despre dreptul de acces la ora și în ziua respectivă.

Pentru a preveni utilizarea frauduloasă a cardurilor de acces, în cazul în care datele afișate nu corespund cu persoana care încearcă să intre, personalul SPP va confisca imediat cardul și va interzice accesul respectivei persoane.

Senatul României
SURSA FOTO: Dreamstime

Sistemele vor fi prevăzute cu baterie de backup

De asemenea, sistemele vor fi prevăzute cu baterie de backup. Unitatea fiecărui punct de control poate ține minte 5.000 de utilizatori unici și până la 20.000 de evenimente în modul autonom, adică în lipsa comunicației cu serverul.

Fiecare sistem va afișa către personalul SPP, pe un ecran, datele celui ce se autentifică, inclusiv dacă are acces sau nu în ziua, ora respectivă prin acea poartă de acces.

„Tipul de răspuns la citirea unui card și înregistrarea în sistem a evenimentului de acces este mai mic de 0,5 secunde. Sistemele vor fi prevăzute cu baterie de backup. (…) Unitatea fiecărui punct de control poate ține minte 5.000 de utilizatori unici și până la 20.000 de evenimente în modul autonom, adică în lipsa comunicației cu serverul.

Fiecare sistem va afișa către personalul SPP, pe un ecran, datele celui ce se autentifică, inclusiv dacă are acces sau nu în ziua, ora respectivă prin acea poartă de acces. La intrare, în cazul în care nu corespund datele afișate, imaginea celui ce încearcă să se autentifice cu persoana respectivă, personalul SPP va confisca cartela și va interzice accesul respectivei persoane”, este scris în documentul aprobat.

Conform memorandumului, serverul de pontaj permite gestionarea accesului și generarea de rapoarte individuale la cerere. Angajații autorizați pot efectua pontări de la distanță printr-o aplicație mobilă, care înregistrează și locația acestora. De asemenea, prin aplicația mobilă sau interfața web, se pot solicita concedii de odihnă, concedii medicale, învoiri sau recuperări, aceste cereri necesitând aprobarea superiorului ierarhic, fie pe un nivel, fie pe două nivele. Datele exportate din acest sistem vor fi integrate în aplicația de resurse umane a Senatului României.