Se montează neapărat pe mașină. Ordin UE, obligatoriu și în România. Totul se aplică din 1 iulie

Obligatoriu în MAŞINILE din UE. Românii n-au de ales!

SURSA FOTO: colaj foto Capital/Dreamstime

Obligatoriu în Uniunea Europeană (UE). Românii n-au de ales, trebuie să respecte legea fie că sunt acasă sau în străinătate. Care sunt toate sistemele de siguranță care devin obligatorii pe mașinile noi din UE de la 1 iulie 2024?

Sistemele de siguranță care devin obligatorii pe mașinile noi din UE de la 1 iulie 2024

Sistemele de siguranță care devin obligatorii pe mașinile noi din UE!

Începând cu 1 iulie 2024, toate vehiculele noi comercializate în Uniunea Europeană (UE) vor fi obligate să fie echipate cu sisteme avansate de siguranță. Periodic, lista sistemelor obligatorii pentru omologarea și vânzarea vehiculelor în UE este actualizată pentru a îmbunătăți siguranța pasagerilor și a pietonilor.

Sistemele de siguranță sunt de două feluri: active și pasive. Cele pasive asigură atenuarea consecințelor unui accident rutier în timpul și după impact. Azi, o gamă largă de mecanisme protejează pasagerii unei mașini, în cazul unui accident rutier, precum: airbag-urile, centurile de siguranță și zonele de deformare, ce absorb energia cinetică a unei coliziuni, într-un mod controlat.

Noi obligații pentru șoferii din UE

Aceste măsuri marchează un pas semnificativ al blocului comunitar către realizarea obiectivului ambițios de a reduce la jumătate numărul de decese pe șosele până în anul 2030 și de a atinge zero decese până în anul 2050.

Pe lângă cutia neagră și sistemul ISA (Intelligent Speed Assistance, sistemul de adaptare inteligentă a vitezei), vor deveni obligatorii următoarele tehnologii:

Interfața care permite instalarea dispozitivelor antidemaraj cu etilotest. Acest sistem va permite instalarea ulterioară a unui echipament care detectează prezența alcoolului în sistemul șoferului. În cazul detectării alcoolului, vehiculul nu va porni.

Sistemul de avertizare a neatenției și a stării de oboseală a șoferului. Acest sistem utilizează senzori și/sau camere pentru a analiza comportamentul șoferului la volan, alertându-l în caz de lipsă de atenție sau oboseală. Această tehnologie este deja prezentă pe multe autovehicule, fiind comercializată sub diverse denumiri comerciale.

Sistemul de avertizare pentru oprirea de urgență va activa automat luminile de avarie în cazul unei frânări bruște, pentru a avertiza ceilalți participanți la trafic.

Sistemul de avertizare la mersul înapoi va deveni obligatoriu pe toate autovehiculele, fiind dotate cu senzori și o cameră pentru a asista șoferul în manevrele de mers înapoi.

Sistemul avansat de frânare de urgență, cunoscut și sub numele de Autonomous Emergency Braking (AEB), va fi obligatoriu. Acest sistem activează automat frânele atunci când detectează o coliziune iminentă, fiind deja prezent pe multe vehicule în prezent.

Sistemul de asistență la menținerea benzii va alerta și va corecta automat traiectoria autovehiculului în cazul în care acesta încearcă să părăsească accidental banda de circulație sau marginea carosabilului.

Sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri.