La reuniunea recentă a Grupului celor 20 de Națiuni de la Sao Paulo, banca centrală a Braziliei a venit cu sugestia de a face plățile transfrontaliere mai rapide și mai ieftine, Pix fiind pariul său.

Banca centrală caută oportunități ca Pix să interacționeze cu platformele străine, Italia fiind cel mai bun exemplu. Țara europeană a manifestat interes pentru dezvoltarea unui acord bilateral, scrie Paymentsjournal.

Un succes imediat: depășește cardurile de credit și de debit ca metodă de plată preferată

Pix a cunoscut o creștere rapidă, depășind patru milioane de tranzacții lunare din octombrie 2023.

Acum depășește cardurile de credit și de debit ca metodă de plată preferată a Braziliei, gestionând mai mult de 400 de miliarde de dolari lunar, potrivit Ebanx, o companie braziliană fintech.

Se preconizează că sistemul va reprezenta 40% din plățile online efectuate în Brazilia, până în  anul 2026. Anul trecut, Roberto Campos Neto, șeful băncii centrale din Brazilia, a prezis că sistemul financiar deschis al țării va duce, în curând, la eliminarea cardurilor de credit.

Pix a revoluționat metodele de plată în America Latină

Pix a revoluționat metodele de plată în America Latină. Plățile instant au crescut, anual, cu 55%, conform datelor din 2023 compilate de Ebanx.

Mai multe țări, inclusiv Argentina, Bolivia, Mexic, El Salvador, Peru și Costa Rica, au introdus o formă de plată similară, sperând că vor avea succesul Braziliei.

Un astfel de model pentru extinderea Pix este Nexus, dezvoltat de Bank of International Settlements. Această platformă intenționează să faciliteze tranzacțiile transfrontaliere instantanee și este testată acum în cinci țări asiatice. Banca centrală a Braziliei spune despre Nexus că este o „cale promițătoare” pentru ca Pix să fie utilizat la scară globală, dincolo de acordurile bilaterale.

Brazilia
Brazilia SURSĂ FOTO: Dreamstime

Un model de simplitate

Pix permite clienților să transfere bani instantaneu, într-un cont bancar sau într-un portofel digital, 24 de ore din 24, fără comisioane. Maxnaun Gutierrez, șeful departamentului de persoane și produse la CB Bank din Brazilia, a explicat cum funcționează procesul.

„Imaginați-vă că un prieten a plătit pentru cină și trebuie să-i dați banii înapoi. În loc să-i cereți toate detaliile bancare (numărul de cont, numărul sucursalei, numele complet etc.), tot ce trebuie să faci este să-l întrebi ”care este codul tău Pix?” Și tot ce va trebui să facă acesta este să vă dea una dintre următoarele informații: numărul de telefon mobil, numărul de identificare fiscală individuală (cunoscut sub numele de CPF în Brazilia), e-mailul sau un număr aleatoriu, generat de sistem.

Când trebuie să plătească pentru un produs, un consumator își poate deschide telefonul mobil,  poate scana un cod QR și poate efectua plata în câteva secunde, deoarece toate informațiile despre achiziție vor apărea automat pe ecranul telefonului său”, a scris Gutierrez.