Cu 54 de victorii şi numeroase participări la curse la activ, modelul Porsche 962 a fost folosit în curse încă din anul 1984 şi este probabil una dintre cele mai de succes maşini de acest tip a tuturor timpurilor. Cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj Porsche a fost dezvoltată special pentru modelul 962. Cutia de viteze nou creată şi-a dovedit performanţele în campionatul mondial de lungă distanţă. Aceasta nu a fost inclusă în producţia standard la vremea respectivă deoarece sistemele electronice şi computerul de bord nu erau suficient de dezvoltate din punct de vedere tehnic pentru a face faţă standardelor ridicate de confort pentru operaţiunile obişnuite dintr-o maşină de serie.
2008: primul PDK pentru maşini sport
Situaţia s-a schimbat după intrarea în noul mileniu, odată cu progresele înregistrate în devoltarea şi controlul tehnologiilor electronice. Porsche a abordat din nou dezvoltarea acestei dotări, prezentând prima cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj pentru maşini sportive, odată cu lansarea modelului 911 Carrera în 2008. Aceasta a înlocuit cutia de viteze automată Tiptronic S şi a fost foarte bine adaptată pentru maşinile sport: Porsche Doppelkupplung combină performanţele de conducere dinamică şi eficienţa mecanică excelentă a cutiei de viteze manuală, cu uşurinţa schimbării vitezelor şi confortul la volan pe care le asigură cutia automată. Încă de la început, originalul PDK era capabil să schimbe vitezele cu până la 60% mai rapid decât o cutie de viteze automată. Acesta facilita schimbările de viteze fără întreruperi în puterea de propulsie, reducând în acelaşi timp consumul de combustibil. 
 
Cutiile de viteze PDK sunt cutii de viteze cu dublu ambreiaj, acestea fiind compuse din două cutii de viteze manuale, dispuse în paralel. Practic, în aceeași carcasă avem două cutii de viteze, fiecare cu propriul ambreiaj. Treptele de viteză cu număr impar şi marşarierul sunt conectate la primul ambreiaj – acest pachet constituind prima jumătate de cutie. Al doilea ambreiaj asigură cuplarea treptelor de viteză cu număr par, constituind cea de-a doua jumătate a cutiei de viteze. În principiu, treptele de viteza sunt selectate la fel ca în cazul cutiei de viteze mecanice manuale, furcile fiind activate, însă, electro-hidraulic, în cazul PDK. Toate vitezele până la a şasea sunt create pentru performanţe sport – maşinile ating viteza maximă în a şasea viteză. Cea de-a şaptea viteză are un raport de transmisie mai lung pentru a economisi combustibil.
 
Sistemul PDK a fost foarte bine primit de clienţi încă de la debut. La un an după ce modelul 911 Carrera a primit noua cutie de viteze ca dotare opţională, aceasta a fost inclusă în dotările opţionale şi pentru modelele Boxster şi Cayman. Când modelul Panamera a fost lansat în premieră mondială în 2009, toate cele trei modele lansate erau echipate standard cu transmisie cu dublu ambreiaj. Deşi sistemul PDK funcţionează la fel în toate cele trei versiuni ale modelului, el a fost adaptat pentru specificaţiile fiecăreia, având în vedere sistemele de conducere diferite.
 
În 2013, sistemul PDK a revenit odată cu modelul 911 GT3 pe circuitul de curse. Odată cu noul 911 GT3, abilităţile sistemului PDK au atins un nou nivel. Inginerii Porsche au refăcut mecanic cutia de viteze cu două ambreiaje, adaptând comenzile pentru maşina sport de înaltă performanţă. A rezultat o cutie de viteze care oferă şoferului toate funcţiile necesare pentru performanţă la volan, preluate de la cutia de viteze manuală anterioară, performanţele fiind augmentate/marite de avantajele pe care le presupune sistemul PDK. Astfel, maşina poate fi condusă pe circuitul de curse, ca şi cum ar avea o cutie de viteze secvenţială – experienţa la volan fiind îmbunătăţită şi mai plăcută.
„Schimbări fulger”
Schimbarea vitezelor şi timpul de răspuns ale sistemului PDK din modelul 911 GT3 au fost dezvoltate sistematic pentru performanţă şi sunt fundamental diferite de cele ale celorlalte modele sport Porsche. Şoferul poate observa diferenţele în special la schimbarea manuală a vitezelor, extrem de rapidă, timpul de răspuns fiind de mai puţin de 100 de milisecunde. Pentru a creşte performanţele, schimbările rapide de viteze se realizează la un cuplul mărit, tranziţiile fiind traduse într-o ajustare extrem de dinamică a rotaţiilor motorului la vitezele nou selectate. Timpul de schimbare este de un interval adaptat până acum numai pentru maşinile sport.
 
Pozitia neutru prin padele
Performanţele deosebite la volanul maşinii sport, menită să fie condusă pe circuite de curse într-un interval optim sunt, de asemenea, posibile datorită ambreiajului. Astfel, sistemul PDK de pe modelul 911 GT3 dispune de funcţia „pozitia neutru prin padele”. Dacă şoferul acţionează ambele padele în acelaşi timp, ambreiajele sistemului PDK sunt deschise şi fluxul de forţă dintre motor şi sistemul de propulsie este întrerupt. Cand padelele de schimbare a treptelor de viteze sunt eliberate, ambreiajul se închide asigurand din nou fluxul de forta, atunci când sistemul PSM (Porsche Stability Management) este dezactivat. Dacă sistemul PSM este activat, ambreiajul se închide, de asemenea, foarte rapid, însă nu atât de brusc.
Această funcţie esenţială oferă două avantaje principale: de exemplu, dacă maşina virează prea puţin într-o curbă pe carosabil umed, şoferul poate rezolva problema, acţionând padelele pentru a mări forţa de viraj a roţilor din spate. Cel de-al doilea avantaj se referă la influenţarea individuală a dinamicii la volan, prin impulsul pentru puterea de pornire atunci când are loc cuplajul. Prin comparaţie cu ambreiajul tradiţional şi cutia de viteze manuală, partea din spate a maşinii poate fi destabilizată în mod intenţionat atunci când maşina schimbă direcţia.
Schimbarea vitezelor adaptată pentru condusul sportiv
Sistemul PDK oferă şoferului noului 911 GT3 alternativa de a lăsa acţiunea de schimbare a vitezelor în seama cutiei de viteze adaptivă. Sistemul PDK al noului 911 GT3 dispune de două strategii de schimbare a vitezelor: Sport şi Race Track. Acestea fac schimbarea vitezelor la noul 911 GT3 să fie mereu extrem de rapidă. Procesul de schimbare a vitezelor şi punctele de tranziţie îşi primesc orientarea din dinamica de conducere a şoferului. Atunci când este activată funcţia „Race Track”, sistemul PDK urmează cursurile de schimbare a treptelor adaptate cerinţelor pentru operaţiunile de pe pista de circuit. Fiecare treaptă de viteză are o durată mai lungă, iar treptele superioare sunt selectate la valori ale cuplurilor mai ridicate. Adaptarea pentru pista de curse presupune, de asemenea, faptul că secvenţele sunt orientate către performanţă, chiar şi atunci când maşina este condusă moderat sportiv. Astfel, maşina sport rulează întotdeauna urmărind o serie de praguri de performanţă şi un potenţial crescut de putere de propulsie este disponibil în orice moment, fără a fi nevoie ca şoferul să schimbe vitezele.
Spre deosebire de cutia de viteze cu dublu ambreiaj de pe celelalte modele Porsche, schimbările mecanice aplicate sistemului 911 GT3-PDK afectează, în principal, structura internă. Utilizând roţi şi seturi pentru viteze cu greutate redusă, dinamismul cuplului pentru motorul cu cuplu înalt este menţinut la un nivel optim. În plus, greutatea totală a sistemului PDK a fost redusă cu două kilograme. Trecerea rapidă între viteze a dat naştere unei caracteristici complet nouă, modelul 911 GT3 atinge viteza maximă în treapta a şaptea. În combinaţie cu dimensiunile axului din spate, care a fost micşorat cu 15%, noul 911 GT3 are intervale de viteză mai scurte faţă de modelele 911 Carrera anterioare.
 
Drept consecinţă, noul 911 GT3 stabileşte noi recorduri. Sistemul PDK influenţează două valori principale: la acceleraţie totală, modelul 911 GT3 atinge viteza de 100 km/h în 3,5 secunde şi poate ajunge la viteza de 200 km/h în mai puţin de 12 secunde. Astfel, noul 911 GT3 parcurge circuitul de nord in Nürburgring, una dintre cele mai dificile piste de curse din lume, în mai puţin de 7 minute şi 30 de secunde.