pe Internetul romanesc. Navigand, veti observa ca Sidex nu are pagina proprie, fiind prezentat intr-o sectiune a companiei mama, Ispat.com. O posibila explicatie este faptul ca Sidex nu se adreseaza publicului larg (precum Mobifon care are un site excelent), ci partenerilor de afaceri. In relatia cu partenerii este util un site - platforma B2B (business to business), insa acest domeniu este destul de putin dezvoltat in Romania. Pana la urma, de ce ar avea nevoie o companie de un site bun? "O com
pe Internetul romanesc. Navigand, veti observa ca Sidex nu are pagina proprie, fiind prezentat intr-o sectiune a companiei mama, Ispat.com. O posibila explicatie este faptul ca Sidex nu se adreseaza publicului larg (precum Mobifon care are un site excelent), ci partenerilor de afaceri. In relatia cu partenerii este util un site – platforma B2B (business to business), insa acest domeniu este destul de putin dezvoltat in Romania. Pana la urma, de ce ar avea nevoie o companie de un site bun? „O companie mare are multa informatie de transmis, multe mesaje de comunicat. Web-ul ii permite sa-si pastreze sau sa-si formeze o imagine de companie transparenta, profesionista”, declara Vlad Tocae, director la Rom Net, companie de web design si monitorizare specializata a traficului, impreuna cu care am analizat site-urile catorva companii romanesti importante. „Un site de companie trebuie sa contina cele mai relevante informatii si facilitati functionale pentru diversele sale categorii de public”, declara stefan Calin Liute, director de strategie la Grapefruit Design. Concret, o companie care vinde produse ce necesita service si intretinere va include in site informatii detaliate despre punctele de service sau datele de contact. Totodata, o companie mare, ale carei actiuni sunt tranzactionate la Bursa, trebuie sa contina informatii la zi despre valoarea actiunilor sau orice date importante pentru actionarii/ investitorii sai. Fara a tine cont de aspectul functional, investitia intr-un site de companie (care poate fi de ordinul miilor sau zecilor de mii de euro) este inutila.
MOBIFON telecom www.mobifon.ro
Puncte tari: Site-ul operatorului de telefonie mobila este, in opinia specialistilor in web-design, unul dintre cele mai bune de pe Internetul romanesc. Fiecare promotie/reclama din media clasica este prezenta si pe site, pastrandu-se astfel principiul unitatii de comunicare. Vizitand acest site, utilizatorul intelege ca Mobifon este unul dintre liderii pietei de telefonie din Romania.
Lafarge ciment
www.lafarge.ro
Puncte tari: site de corporatie tipic, cu informatie relativ bine structurata. Design simplu si relativ intuitiv. Informatia se adreseaza unui spectru larg de receptori: de la parteneri de afaceri pana la jurnalisti.
Puncte slabe: nu exceleaza in ceea ce priveste unitatea de comunicare, in sensul ca reclamele din media traditionala nu se regasesc si pe site-ul web.
www.rodae.ro; www.daewoo.ro
Puncte tari: informatia este relativ suficienta pentru target-ul vizat.
Puncte slabe: destul de „greoi”, poate si din cauza faptului ca design-ul este neschimbat de ani buni. Anevoios de navigat prin site. Specialistii considera ca ar trebui adaugata o sectiune menita sa creeze interactiune cu vizitatorii. Pentru acest gen de site, schimbarea ar avea un rol pozitiv.
BCR financiar
www.bcr.ro
Puncte tari: tehnic, site-ul este realizat foarte bine, prin implementarea sistemului SAP. Vizitatorul beneficiaza de o gama larga de servicii si de informatie actualizata.
Puncte slabe: vizitatorul trebuie sa dea prea multe click-uri pentru a ajunge la informatia cautata. Site-ul se incarca destul de lent, mai ales daca utilizatorul are o conexiune slaba.
Ana Grup
www.ana.ro
Puncte tari: cantitatea de informatie este satisfacatoare.
Puncte slabe: navigarea prin site este destul de dificila. Nota mica si la capitolul functionalitate. Lucrurile se explica si prin aceea ca site-ul a fost facut in anul 2000, avand un design destul de invechit. Site-ului ii lipseste, in totalitate, caracterul interactiv.
Flamingo retail IT
www.flamingo.ro
Puncte tari: desi este mai degraba un magazin virtual, sectiunea de profil de companie contine foarte multe informatii.
Puncte slabe: nu este, neaparat, un site de companie ci, mai degraba, un magazin virtual, intretinut de o companie care isi vinde produsele prin intermediul Internetului. Accentul cade, in mod evident, pe partea de vanzare de produse.
Pro TV media
www.protv.ro
Puncte tari: design agreabil si contine programul postului.
Puncte slabe: Nu reflecta importanta pe care acest post il are pe piata media. Interactivitatea ar trebui sa fie cuvantul-cheie, insa aceasta este destul de absenta. Contine programul televiziunii, insa nu ofera informatii despre companie, despre evenimentele organizate de aceasta.
Sidex industrie
www.ispat.com/default.asp?id=corp_sub&langid=en&comp=20&PC=orange&menu_key=389
Puncte slabe: Nu este un site propriu-zis de companie, ci doar o sectiune de prezentare a combinatului de la Galati din cadrul Ispat.com (portalul companiei mama). Cele cateva informatii din aceasta sectiune nu sunt de ajuns pentru a intretine pe Net imaginea celei mai mari companii romanesti.