Site-urile de știri americane au pierdut mare parte din implicarea utilizatorilor Facebook și Instagram, din cauza retragerii Meta de pe zona politică. Acum, compania câștigă mai mulți bani din reclame electorale.
Site-urile de știri americane au pierdut implicarea utilizatorilor Facebook și Instagram
Conform unui studiu recent publicat de Washington Post, cele mai citate 25 de instituții de presă din Statele Unite au înregistrat o scădere cu 75% a interacțiunii urmăritorilor pe Facebook în ultimii doi ani.
Tendința similară a fost observată și pe Instagram. Declinul nu a fost însă la fel de abrupt. Aici, implicarea a scăzut cu 58% de la începutul anului 2022.
Această evoluție este rezultatul deciziei Meta de a reduce vizibilitatea postărilor cu conținut politic, încercând să evite critici pentru modul în care gestionează moderarea conținutului.
Prin reducerea vizibilității organice a postărilor politice, gigantul american obține și mai mult din publicitate, deoarece partidele politice sunt nevoite să investească în reclame electorale pentru a-și transmite mesajele prin intermediul rețelei.
Conform eMarketeer, se estimează că reclama electorală va aduce Meta venituri de 605 milioane de dolari anul acesta, comparativ cu 324 milioane de dolari înregistrate în 2020.
Facebook ar putea deveni interzis în Olanda
Amintim că recent, Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor (DPA) a emis o declarație prin care îndeamnă Ministerul de Interne olandez să nu își bazeze comunicarea cu cetățenii pe paginile de Facebook.
Potrivit recomandărilor, Ministerul de Interne din Olanda ar trebui să evite acest lucru în cazul în care nu are o înțelegere clară despre modul în care Facebook folosește datele personale ale vizitatorilor paginilor guvernamentale.
Anterior, Ministerul de Interne a solicitat Autorității Olandeze pentru Protecția Datelor (DPA) să ofere consultanță cu privire la posibilitatea ca guvernul să utilizeze paginile de Facebook într-un mod conform regulamentelor privind protecția datelor.
Guvernul dorește clarificări din partea Meta „cât mai curând posibil, dar nu mai târziu de înainte de vacanța de vară”. Aceste clarificări sunt cerute în ceea ce privește abordarea „îngrijorărilor noastre”. Declarațiile în acest sens au fost făcute de Alexandra van Huffelen, ministrul olandez pentru Digitalizare, într-un comunicat oficial.
”În caz contrar, în conformitate cu sfatul DPA, vom fi obligaţi să ne oprim activităţile pe paginile de Facebook”, a spus aceasta.
Președintele DPA, Aleid Wolfsen, a subliniat într-un comunicat că utilizatorii care accesează paginile guvernamentale au încredere că datele lor personale și sensibile sunt în siguranță. Consideră că acest aspect este deosebit de important, deoarece aceste date pot include și informații despre copii și tineri. Această categorie este considerată vulnerabilă online și necesită protecție suplimentară. Mai multe puteți citi aici.