Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) a selectat compania germană Spring GmbH pentru a asigura soluţia tehnică de măsurare a audienţelor site-urilor web româneşti.
Auditarea site-urilor de internet va începe peste două luni. Costul de monitorizare va fi, în primul an, de aproximativ 200.000 euro, a declarat pentru Capital Arina Ureche, director general BRAT. Sistemul furnizat de compania germană va oferi soluţia tehnică de măsurare a traficului şi a audienţei site-urilor web, a profilelor socio-demografice ale vizitatorilor şi va monitoriza campaniile publicitare. La lansarea brief-ului, şapte companii au prezentat ofertele din care comisia BRAT a selectat trei: Gemius (Polonia), Spring GmbH (Germania) şi Weborama (Franţa). Comisia BRAT, formată din membrii departamentului internet, care au desemnat compania câştigătoare, a beneficiat şi de serviciile de consultanţă ale lui Manuel Sala, director tehnic al OJD Interactiva (asociaţie similară BRAT din Spania). „Sistemul va oferi pieţei de publicitate online din România «moneda» după care se va tranzacţiona spaţiul publicitar, creând premisele creşterii investiţiilor în acest mediu“, a declarat Arina Ureche. Spring GmbH asigură soluţii tehnice şi pentru pieţele din Germania, Spania, Austria şi Elveţia.