Volkswagen a anunțat intenția de a închide pentru prima dată fabrici
Analiștii de la firma de brokeraj Jefferies au raportat că Volkswagen ar putea aloca până la 4 miliarde de euro pentru a acoperi costurile reducerii capacității, conform unei note transmise după o vizită a directorilor companiei în America de Nord.
Într-un demers fără precedent, Volkswagen a anunțat la începutul acestei luni intenția de a închide pentru prima dată fabrici în Germania. Această măsură face parte dintr-un plan amplu de reducere a costurilor, pe fondul provocărilor întâmpinate în competiția cu rivalii asiatici.
”Raţionamentul redimensionării marcii VW nu este nou, dar sentimentul de urgenţă şi hotărârea managementului de a aborda capacitatea în exces şi tiparele de cheltuieli sunt noi”, au scris analiştii Jefferies în notă.
Ei mai arată că, după trezi zile de întâlniri cu echipa de conducere în America de Nord, s-a ajuns la concluzia că nu există alternative viabile la reducerea capacității.
Aceștia au subliniat că măsurile luate ar putea genera provizioane de între 3 și 4 miliarde de euro în trimestrul al patrulea.
Jefferies nu a detaliat obiectivele călătoriei, iar Volkswagen a ales să nu facă declarații pe acest subiect.
În cadrul procesului său de restructurare, Volkswagen a anulat săptămâna trecută un vechi acord de protecție a locurilor de muncă pentru șase fabrici din Germania.
Această decizie a generat o confruntare cu sindicatele influente, care au anunțat o rezistență puternică față de aceste măsuri de reducere.
Închiderea fabricilor Volkswagen din Germania stârnește preocupări cu privire la viitorul industriei
Decizia Volkswagen de a lua în considerare închiderea unora dintre fabricile sale din Germania, ca parte a unui plan de reducere a costurilor de 10 miliarde de euro (11 miliarde de dolari), a provocat o undă de șoc în industria auto din această țară.
Măsura, împreună cu rezilierea anticipată a unui acord de protecție a locurilor de muncă pe 30 de ani, este considerată o schimbare istorică pentru companie și un semnal mai larg al problemelor din sectorul industrial german.
Faptul că, în ultimii ani, tehnologiile revoluționare din industria automobilelor au provenit din China și SUA a fost un subiect de dezbatere în Europa.
Producătorii germani de automobile se confruntă cu concurența producătorului de automobile electrice Tesla, precum și cu presiunile inflaționiste, costurile ridicate ale energiei, creșterea economică lentă din Europa și concurența din partea producătorilor chinezi de automobile.
Ca parte a măsurilor de reducere a costurilor și de economisire în valoare de aproximativ 10 miliarde de euro (11 miliarde de dolari), Volkswagen a declarat săptămâna trecută că ia în considerare închiderea unora dintre fabricile sale din Germania, unde are aproximativ 300 000 de angajați, pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani.