Skoda a raportat vânzări în scădere în 2021. Efectele pandemiei s-au simțit din plin pentru producătorul ceh

Skoda

Skoda/SURSA FOTO: Dreamstime

Producătorul de automobile Skoda a anunțat că livrările globale de anul trecut au înregistrat o scădere din cauza efectelor pandemiei, dar și din cauza deficitului de semiconductori.

Skoda a raportat vânzări în scădere în 2021. Efectele pandemiei s-au simțit din plin pentru producătorul ceh

Producătorul ceh de automobile Skoda, subsidiar al Volkswagen, a raportat o scădere cu 12,6% a livrărilor globale anul trecut, pe fondul efectelor pandemiei şi al deficitului de semiconductori, informează Reuters şi Radio Praga.

În 2021, Skoda a livrat pe plan global 878.200 vehicule, în scădere cu 126.000 faţă de 2020.

În China, cea mai mare piaţă auto din lume, producătorul ceh de automobile a înregistrat în 2020 cel mai semnificativ declin al livrărilor, de 58,8%, la 71.200 unităţi. În Europa de Est s-a înregistrat un declin al livrărilor de 9,2%, în timp ce în Europa Occidentală livrările au scăzut cu 5,9%.

În India, livrările Skoda au crescut cu 108,9% anul trecut, în urma lansării unui model dedicat acestei pieţe, Kushaq.

Skoda este cel mai mare exportator din Republica Cehă. Oficialii companiei şi-au exprimat speranţa că situaţia livrărilor de semiconductori se va îmbunătăţi în semestrul doi din 2022.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Skoda este afectat de criza de cipuri

În luna octombrie a anului trecut, producătorul auto a anunțat că va fi nevoit să reducă producția timp de două săptămâni din cauza crizei de cipuri.

În acest context, Tomas Kotera, un purtător de cuvânt al Volkswagen, a spus că în cele două săptămâni de întrerupere, Skoda vrea să finalizeze 10.000 de maşini care nu erau terminate, rămânând în funcţiune doar o linie de producţie.

„Skoda Auto se confruntă cu un deficit masiv de componente cheie, ceea ce a forţat compania în ultimele săptămâni să reducă semnificativ producţia”, a completat acesta.

Asociaţia industriei auto din Cehia a avertizat că producătorii auto cehi vor produce anul acesta cu 250.000 mai puţine maşini decât se previziona, din cauza lipsei cipurilor, astfel încât vânzările auto vor fi mai reduse cu 200 miliarde de coroane cehe (9,14 miliarde de dolari).

Sectorul auto este esenţial pentru economia cehă, având 180.000 de angajaţi şi reprezentând un sfert din PIB.

Skoda a anunţat recent că va lansa cel puţin trei noi modele complet electrice, care se vor adăuga celor două modele electrice actuale. Noile modele ar urma să fie poziţionate imediat sub SUV-ul electric Enyaq iV.

Grupul ceh nu a stabilit o dată anume până la care va face tranziţia completă de la motoarele cu combustie internă, dar şi-a propus ca în anul 2030 între 50% şi 70% din flota sa în Europa să aibă o propulsie electrică. Comparativ, în prezent mai puţin de 5% din automobilele vândute de Skoda sunt modele electrice.

Skoda, cel mai mare exportator din Cehia, a livrat 1,005 milioane de automobile la nivel mondial în 2020, o scădere de 19% comparativ cu 2019 în contextul pandemiei de coronavirus, dar chiar şi aşa a reuşit să livreze peste un milion de automobile pentru al şaptelea an consecutiv.