Principala noutate legată de Yeti este declinarea caroseriei în două variante, una destinată „junglei urbane” iar cealalată aventurii. La capitolul design se remarcă modificarea părții frontale, unde blocurile optice au o formă rectangulară iar proiectoarele au fost amplasate ceva mai jos și nu mai au forma rotundă de la prima generație. Grila radiatorului are o formă nouă, în linie cu noul design Skoda.
Partea din spate a vehiculului nu a beneficiat de modificări importante însă se observă o reinterpretare a stopurilor și aplicarea pe hayon a unor linii preluate de la noile modele Octavia și Rapid. De asemenea, noul Yeti va fi primul vehicul Skoda dotat cu cameră video pentru mersul cu spatele.
Preluând o idee a colegilor de la Volkswagen care au pus în vânzare două variante Tiguan și nu doar una, Yeti va avea o variantă pentru oraș cu toate elementele caroseriei și accesoriile exterioare vopsite în aceeași nuanță și una pentru călătoriile în afara drumurilor amenajate – denumită Skoda Yeti Outdoor – cu bandouri de protecție și scuturi și praguri din plastic negru.
Clienții noului Yeti vor putea opta pentru unul dintre cele șapte motoare, patru diesel și trei alimentate cu benzină. Acestea au puteri cuprinse între 102 CP și 170 CP. În funcție de variantă, mașina poate avea tracțiune integrală și transmisie manuală sau automată. Aceasta din urmă este disponibilă în două variante DSG, cu șase sau șapte trepte.